אמו של התינוק בן השנה וארבעה חודשים, שאותר אתמול כשהוא כלוא בכלוב ברזל, תובא היום (שלישי) לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרה. בינתיים, הסיפור הקשה ממשיך להכות גלים ולעורר סערה, כאשר אמו של האם - שלא נכחה בדירה בעת הגעת הבלשים למקום - נעצרה על ידי הבלשים בגין כליאת שווא, הזנחת קטין חסר ישע והתעללות בקטין חסר ישע. 

סנ"צ יוני שפירא, קצין אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) של מרחב כרמל, אמר ל'מעריב': "כאשר השוטרים הגיעו לביתה הם נחרדו לזהות את הכלוב ובתוכו התינוק", הוסיף, "בתוך הבית היו ילדים נוספים של האישה שישה בסך הכל כאשר החמישה האחרים גילם נע בן שלושה חודשים לגיל תשע. מדובר באישה בת 35. הוזעקו למקום מטעם גורמי הרווחה והילדים הועברו למשמורת של הסבתא והסבא. לאם מיוחסות עבירות של סמים, כליאת שווא, התעללות בקטין חסר ישע והזנחה של קטינים".

לסיום אמר סנ"צ שפירא: "מדובר באירוע חריג. לא רק לבלשים אלא גם אני כשוטר ותיק שבשטח הרבה שנים לא נתקלתי באירוע כזה והוא בהחלט קשה שישאיר את חותמו. אנחנו מקווים מאד שבמסגרת העבודה שלנו והתפקיד שמונח על כתפינו ביצענו את הפעילות הנכונה כנגד הבית הזה ונוכל להפנות את הילדים לחיים טובים באמצעות שירותי הרווחה והכוונה נכונה".

הכלוב בו נמצא התינוק בדירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
הכלוב בו נמצא התינוק בדירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

מאל"י (האגודה להגנת הילד) נמסר בתגובה: "מדובר במקרה קשה, כואב ובלתי נתפס המצטרף לעלייה חדה במקרים של התעללות בילדים חסרי ישע על ידי הוריהם ועל ידי מבוגרים בסביבתם. לצד הענישה שתוטל על הגורמים המתעללים יש לדאוג להתחיל תהליך טיפולי עם הפעוט התמים שחווה טראומה קשה מאוד על ידי הדמויות שאמורות לכאורה לספק לו ביטחון בעולם. אל"י תמשיך לעקוב אחרי האירוע ותגיש סיוע לפעוט ככל שיתאפשר".