אירוע חמור נרשם הבוקר (שלישי) במפגש כביש-מסילה הסמוך לתחנת חיפה בת גלים, כאשר בסביבות השעה 10:00 בבוקר רוכב אופניים התפרץ לשטח המסילה לאחר הפעלת כל אמצעי האזהרה: ירידת המחסום, הפעמונים, האורות ורגע לפני מעבר רכבת מהירה. 

בעקבות כך, נהג הרכבת ביצע בלימת חירום, אך מכיוון שמרחק העצירה של רכבת הינו מאות מטרים הוא לא הספיק לעצור עצירה מלאה ובנס הצליח רוכב האופניים לפנות את המסילה לפני הגעת הרכבת.

במוקדי הבטיחות ומרכז התנועה הרכבתי הארצי עקבו אחרי המתרחש, ופעלו לצמצם את האיחורים שנגרמו לרכבות הנוסעים באיזור חיפה כתוצאה מהאירוע. ברכבת ישראל רואים בחומרה את האירוע ומדגישים לכל משתמשי הדרך, ובהם רוכבי אופניים, כי אין להיכנס לתחום המסילה, ולהקפיד על הוראות החוק בקרבת מפגשי כביש מסילה.

ברכבת ישראל פעילים כ-60 מפגשי כביש ודרך מסילה, המרושתים באמצעי אזהרה מתקדמים כגון מצלמות תנועה וכו'. בעשור האחרון בוטלו מעל ל-70 לטובת הפרדות מפלסיות המאפשרות חצייה בטוחה של המסילה ושיפור השירות הרכבתי. המפגש המדובר בבת גלים עתיד להיסגר לטובת הפרדה מפלסית עם השלמתו של פרויקט הכפלת מסילות החוף, אשר יאפשר הרחבה של השירות הרכבתי בין צפון הארץ למרכזה ודרומה, הפעלת רכבות מהירות, וצמצום זמן הנסיעה.