אימו של אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי ששבויי בידי ארגון הטרור חמאס לאחר שחצה את הגדר לרצועת עזה בשנת 2014, התראיינה הערב (שלישי) לחדשות 12 וסיפרה על תחושותיה לאחר פרסום הסרטון אמש על ידי חמאס, בו נראה אדם אשר מוצג כבנה.

"איפה המדינה?": חמאס פרסם תיעוד חדש של אברה מנגיסטו בשבי

האם הביעה תחושות שנויות במחלוקת לגבי מהימנות הסרטון: "זה לא הקול של הבן שלי, את הקול שלו אני מכירה. גידלתי את הבן שלי, את החלק הזה של הראש אני מזהה, הראו לי את הסרטון בטלפון, הראו לי את זה כמה אנשים מכל מיני מקומות. זה הראש שלו אבל הקול הוא שונה", אמרה.

עוד הוסיפה כי "זה לא קל אחרי כל השנים האלה, אני גידלתי אותו. כשהייתי בארה"ב אצל האמריקאים, מספר פעמים, ראיתי הכול, אבל לא יודעת. הילדים שלי ואני עצובים".

התיעוד של אברה מנגיסטו. צילום: רשתות ערביות

על רקע התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי חמאס הוא האחראי על גורלו של מנגיסטו, אמרה האם כי "הוא (נתניהו) אמר לי, שוחחנו עם הצלב האדום והם אמרו שהוא בחיים, הוא נמצא בחיים. הוא זה שתמיד אמר לי אל תדאגי".

כאמור, אמש גדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, פרסם תיעוד חדש לכאורה של מנגיסטו. בסרטון, נשמע מנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגטיסו, עד מתי אני נמצא פה? בשבי אני וחבריי אחרי השנים הארוכות. איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו".