דיירים של שלושה בניינים בהוד השרון פונו באופן זמני בעקבות קריסת אדמה באתר של תמ"א בעיר. כוחות כיבוי האש בתיאום עם עיריית הוד השרון פינו את דיירי הבניין בו התרחשה הקריסה - ברחוב הצנחנים 6 ובניין נוסף בסמוך למקום, כאמצעי בטיחות עד לסיום הטיפול בתקרית.

מבדיקה ראשונית עלה כי קריסת האדמה התרחשה בחניון שנבנה באתר וכתוצאה מכך קיימת סכנה לתזוזת הפיגומים בבניין. ראש העייריה, אמיר כוכבי הגיע למקום יחד עם צוותי ההנדסה העירוניים וכוחות הביטחון. הכניסה לרחוב נחסמה לכלי רכב, עד להודעה חדשה. מהעירייה נמסר כי דיירי הבניינים באזור מקבלים את כל הסיוע הנדרש.

ראש העיר: "כל הנושא של תשתיות ובינוי פרוץ ובעייתי"

בתוך כך, ראש העיר אמיר כוכבי שוחח עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאירוע: "אנחנו כאן באתר, יש זליגת קרקע באתר שיש בו פיר חנייה רובוטי תת קרקעי שנמצא בבניה. אחת הדפנות קרסה ויש שם זליגת קרקע משמעותית, לכן העדפנו לפנות כאמצעי זהירות את הבניין עצמו בו זה קרה וגם את הבניין הסמוך. משום שאנחנו רואים שהפיר עצמו בעומק של 6 קומות זליגת הקרקע עלולה להשפיע על המעבר לבניין הסמוך ולכן כאמצעי זהירות ועד שנדע מה בדיוק קורה מתחת לפני הקרקע העדפנו לפנות".

"החניון לא קרס, יש דופן שהתפרצה. אנחנו כרגע בבדיקה, הרווחה פה. אנחנו עושים את זה בהסברה, מציעים את עזרתנו, גם בפינוי למי שיצטרך ואין לו משפחה בעיר אז לבתי מלון. אנחנו יודעים לתת את המענה לקהילה באירועי שגרה ובוודאי בחירום. אנחנו מסבירים את האירוע ועוזרים, גם להתפנות וגם להיות איפה שצריכים להיות, ובקשר רציף עם התושבים", הוסיף.

עוד אמר כוכבי כי "זה לא קשור לתשתיות, גם האירוע הזה וגם האירוע שבאמת היה בולען באתר בנייה הקודם. היו אירועים שנגרמו על ידי, בסוף מי שמבצע את העבודה בשטח, לא לבטן את הקיר כמו שצריך, זה פאול של מי שבונה את הבניין, לא תשתיות ולא של העיר. מה שהיה לפני כשבוע עם הרכב, אירוע שיכול לקרות, של בלאי שלא אמור להיות בצינור הזה אבל בשל הרכבות שעשו לפני כמה וכמה שנים התפוצץ צינור והזרים מים בלחץ מאוד חזק מתחת לפני הקרקע, מה שהביא להזזה של הקרקע".

"אנחנו תחקרנו את האירוע, ידענו שהם היו שם כשעה וחצי, שאלת הלמה באותה נקודת זמן וכמובן אחרי שראינו את הסרטון אז כל מה שנאמר לפני משתנה, שאלת הלמה הם עזבו את הנקודה בלי לדווח מתוחקרת ותטופל. יש פיקוח על הבנייה שעובר בין מקום למקום, בין אתר לאתר, ומוודא שהפרויקטים מתבצעים כמו שצריך עד רמת המסוגלות שלנו לוודא. פרויקטיי תמ"א, בוודאי עיבוי, הם פתרון לא טוב, לא לתשתית, לא לסביבה ולא לבניינים ליד, לכן עצרנו את זה מזמן. שני האירועים הללו הם אירועים שקורים בבניינים האחרונים שבהם אישרנו תמ"אות. אנחנו מקדמים רק פרויקטים של התחדשות עירונית מלאה", אמר.

בסיום טען כי . כל הנושא של תשתיות ובינוי פרוץ ובעייתי. "נושא התמ"א, הוא הלבשה של שמלה על תשתיות ישנות. איפה זה מקבל נקודת החמרה משמעותית? כשהם מנסים לפצות בנושא החניות וכשמחייבים או יוצרים חניות תת קרקעיות. פתרונות שאפשר לעשות אבל בגלל שהם נעשים מתחת לפני הקרקע והפיקוח של המדינה והעירייה הוא לא רציף, אני לא יכול להיות בכל אתר בנייה בכל זמן נתון. לכן יש בחינה בנקודות זמן ועל פי תלונות. באתר הזה יש תושבים שפנו גם בעבר, היו ביקורות, היו קנסות והיה הכול, ועדיין אנחנו לא יכולים להיות 24 שעות מתחת לקרקע בכל אתר ואתר, ולכן דברים עשויים להסתבך".

"הם לא בסכנה כרגע כי טיפלנו בעניין, העירייה לקחה אחריות. הבניין שם אנחנו נצטרך לראות איך ממשיכים את הטיפול מהרגע שטיפלנו בסכנה עצמה. בדיוק מהסיבה הזו, אני אבהיר, אין למדינה שום תהליך שבודק את המקצועיות שלהם ולכן הרבה מאוד פרויקטים נתקעים. גם הפרויקט שאני עומד מולו החליף ידיים כמה פעמים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm