הנהלת קק״ל החליטה היום (ראשון) על אישור נטיעת העצים בנגב, באזור נחל יתיר. מדובר בהחלטה הראשונה של קק"ל מאז כניסתה לתפקיד של יושבת הראש החדשה יפעת עובדיה לוסקי, אשר נכנסה לתפקידה בתחילת החודש. 

כזכור, ביום שישי האחרון פורסם לראשונה ב"מעריב" על קיום הנטיעות, אולם בקק"ל הכחישו את הדבר. הנטיעות אושרו בעקבות התערבותו של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית). 

חברי הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) וחנוך מלביצקי (הליכוד) הגיעו מוקדם יחד עם פעילי תנועת אם תרצו לנטוע עצים באזור בו צפויות להתקיים הנטיעות בנגב בשבוע הבא, לאחר האישור שהתקבל מקק"ל לכך. 

יו״ר קק״ל, יפעת עובדיה לוסקי, מסרה: ״קק״ל היא חוד החנית בשמירה על הארץ, בפיתוחה ובבניינה. אחיזה ושמירה על הקרקע יחד עם התיישבות ונטיעות הם הערכים של קק״ל עוד מראשית ימיה של הציונות ואנו גאים להיות מובילים גם כיום בתחומים האלו. יחד עם הנהלת קק״ל ועובדיה נמשיך לפעול לבניין הארץ״.

"במסגרת הנטיעות יבוצעו עבודות חקלאיות באזור נחל יתיר על אדמות מדינה אשר שומרות מפני פלישות, ביצוע נזקים סביבתיים, בנייה בלתי חוקית והסגת גבול - תופעות שכיחות באזור המדובר", נמסר מטעם קק"ל.