תופעה מחרידה נחשפה היום (שני) בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת. הוועדה, התכנסה לישיבה בנושא 'הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות תוך שימוש במצלמות נסתרות', ומנכ"לית הלובי למלחמה באלימות מינית חשפה תופעה מטרידה בבתי החולים: "צוותים מצלמים מנותחות מורדמות בעירום והשוויצו בזה".

תחילה, פתחה את הדיון יו"ר הוועדה ח"כ פנינה תמנו-שטה, שאמרה: "בעולם טכנולוגי מפותח יש מכשירים חדשים שנכנסים לשוק ואז מגלים שיש באמצעותם בריונות ואלימות מינית. נקדם חקיקה רלוונטית למוגנות נשים אל מול עולם טכנולוגי מפותח". יו"ר הוועדה סקרה מקרים בהם חיילות, שוטרות ונשות צוותים במערכת הבריאות צולמו ללא ידיעתן בשנים האחרונות: "זאת תופעה מדאיגה של הטרדה מינית על ידי מצלמות נסתרות".

אולם, יעל שרר, מנכ"לית הלובי למלחמה באלימות מינית, אמרה: "אנחנו בקשר עם משרד הבריאות והמקרים מחרידים – מטפלים צילמו מטופלים באקטים פורנוגרפיים והפיצו את זה, צוותים מצלמים מנותחות מורדמות בעירום והשוויצו, יש ראיות". היו"ר תמנו-שטה: "זה מעורר חלחלה". שרר הוסיפה: "זה מופץ בקבוצות מטפלים. נהייתה אופנה בטינדר שהרופאים מצלמים את עצמם עם מטופלות מורדמות כדי להוכיח שהם רופאים". 

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

טליה בן אבי שטיינברג, הממונה על שיוויון מגדרי במשרד הבריאות אישרה את הדברים: "יצא חוזר מנכ"ל למנוע הטרדות, לבדוק תלונות, לדווח לנציבות  - גילנו שיש דברים טכניים ומסתבר שיש מדים שהם קצת יותר שקופים ויש מדים שמפתח החולצה גדול והאחות מתכופפת ו... ויש גם התנהגויות כמו שיעל שרר הציגה אבל לא רק הסלפי, גם הדיבור בחדר הניתוח. אנחנו רוצים לשנות את הכל באמצעות תוכנית שתקבע כללים ברורים של מה מותר ומה אסור". 

יו"ר הוועדה תמנו-שטה הזדעזעה ואמרה: "זה חמור מאוד וזה חייב להיפסק. זאת לא גזרת גורל וזאת מציאות בלתי נסבלת שהביטחון האישי שלנו נפגע. זאת מציאות שהיא מגיפה. כמו שיש זכויות סוציאליות צריך שכל גבר או אישה יהיו מוגנים".