השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים היום (רביעי) הערכת מצב בלוד, זאת לאחר בקשה שקיבל מראש העיר יאיר רביבו להגיע אל האזור, לאור תקריות הירי הרבות שאירעו לאחרונה בעיר. בהערכת המצב נכח גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי. "אני נמצא כאן בעיר לוד אחרי שראש העיר הזעיק אותי למקום בעקבות רצף של אירועים לאומניים ופליליים", ציין השר. 

עוד הוסיף: "אתמול הצגנו תוכנית שתעזור, תפעל ותעשה נגד מחוללי הפשיעה בעיר, תוכנית שתביא פיתרון של משמר לאומי, תוכנית שתביא תקציבים למשטרה. אבל בעוד שהתוכנית הזו תצא לפועל בעוד כמה חודשים, אני יודע שכבר עכשיו, אנחנו מחוייבים, הרגע הזה לעשות ככל שביכולתינו. קיימתי הערכת מצב עם המפכ"ל ואמרתי שהמדיניות היא חד משמעית לטפל באותם מחוללי פשיעה ולהילחם בהם".

יאיר רביבו, ראש העיר לוד התייחס לביקורו של השר: "אני רוצה להודות לך אדוני השר שבאת בהתראה קצרה. ראיתי בדיון שאתה מכיר את הפרטים, אתה מחזק את המשטרה כמו כולנו, אנחנו מחויבים לתמוך בהצעת החוק להביא לפה משמר לאומי ולתת שכר מכובד לשוטרים".

"העיר לוד היא עיר חשובה במרכז הארץ והמשילות היא דבר גדול שהוא הבסיס להתפתחות העיר. אני יודע שכשאתה עכשיו שם, אתה תעקוב ותראה. בשם תושבי לוד תודה רבה שבאת היום ועל מה שתעשה למעננו. תודה רבה", הוסיף.

כאמור, בן גביר הודיע אתמול על הקמתו של המשמר הלאומי. בפתח דבריו אמר: "מאז כניסתי לתפקיד אני יושב בהערכות מצב רבות, דיוני הכנה, בכל הערכות המצב שקיימתי עולה סכנה גדולה לבטחון הלאומי של ישראל- האיום המרכזי שעומד בפנינו, התרחיש אני שומע מרב הגורמים, שומר חומות 2 בפתח. לתרחיש כזה יתרון אחד - חיזוק המשטרה הכחולה והקמת משמר לאומי". 

"לאורך שנים רבות סובלת המשטרה ממחסור תקציבי חמור, בשנים האחרונות גל עזיבה כואב. אני מעריך מאוד את שותפי קובי שבתאי שעושה לילות כימים למען הביטחון האישי של ישראל ומותח את המשטרה עד גבול קצה היכולת", הוסיף.