עשרות תושבי שבט אל-הוזייל מרהט שמתגוררים סמוך לכביש 264 הפגינו הבוקר (חמישי), במחאה על עבודות כביש שנעשות בסמוך לביתם. לדברי התושבים, "בעקבות העבודות נחסמו הכניסות לתושבי השבט" וכי-הם "דורשים שביל גישה לביתם". המפגינים טוענים שנתיבי ישראל הבטיחו לתושבים ש"יסללו נתיב כניסה ויציאה מהשבט וחזרו בהם - עכשיו יש רק יציאה". 

ח״כ יוסף עטאונה (הרשימה המשותפת) אמר בהפגנה: "אני חושב שהבעיה היא בעיקר בעיה תכנונית. נתיבי ישראל וגם משרד התחבורה שמפתחים כבישים בנגב, אבל צריך לראות את האנשים, גם ערבים וגם יהודים ולתת להם גישה פתוחה לכל הכבישים. יש אפליה גם בכביש 25 וגם בכביש 31 - כשפיתחו את הכבישים לא ראו את הבדואים והכפרים הבלתי מוכרים".

ח״כ ואליד אלהואשלה (רע״מ): "הדרישה שלנו היא לפתוח את הכניסה לשכונה. לא יעלה על הדעת שיש מדיניות בנתיבי ישראל לחסום כל גישה ליישובים הבדואים. זה מביא לניתוק מוחלט של השכונה שממוקמת בסמוך לכביש. אני פניתי לפני שלושה ימים לשרת התחבורה מירי רגב, בבקשה לפתוח את הכניסה למשפחת אל-הוזייל".

תגובת משרד התחבורה: חברת נתיבי ישראל מבצעת את פרויקט הרחבת כביש 264 לכביש דו-מסלולי דו-נתיבי עם הפרדה קשיחה בין בית קמה לאשל הנשיא, אורך הכביש כ-15 קילומטרים. הפרויקט החל בשנת 2019 לאחר שקיבל את כלל האישורים והתאומים הנדרשים. בניגוד לטענת משפחת אלהוזייל, לאורך כל זמן ביצוע הפרויקט וגם היום נשמרת הכניסה לביתם בצורה בטיחותית ותתאפשר כניסה ויציאה מהאזור גם בסיומו. עם סיום הפרויקט תהיה אפשרות להיכנס למשפחה מכוון דרום ולצאת לכיוון צפון דרך כביש  264 החדש כמתואר בשרטוט המצ"ב, אך לא תתאפשרנה פניות שמאלה לא בטיחותיות החוצות כביש דו מסלולי דו נתיבי. כמו כן, לאחר השלמת הפרוייקט תתאפשר לתושבים יציאה צפונה באופן חופשי ולכיוון דרום לאחר ביצוע פניית פרסה בצומת רהט/שובל החדש במרחק של כ-700 מטרים והכניסה מצפון למשפחה תתאפשר לאחר נסיעה עד לצומת הכניסה הדרומית הראשית לרהט במרחק 3.2 קילומטרים וביצוע פנית פרסה. יצוין כי חברת נתיבי ישראל ועיריית רהט סיכמו כי העירייה תקדם דרך חלופית בתוך שטחה המוניציפאלי שתיתן מענה להתחברות לכביש 264 בסיוע של חברת נתיבי ישראל.