מהמשטרה נמסר היום (שבת) כי פיגוע הירי שהתרחש בשכונת נווה יעקב בירושלים בו נרצחו שבעה אזרחים התחיל אמש בשעה 20:13, עם הגעתו של המחבל אלקם חיירי לשד' נווה יעקב וביצוע ירי מטווח קצר על ידו לעבר מספר אזרחים שחלפו ברחוב, מחוץ לבית כנסת במקום. כתוצאה מהירי, נקבע מותם של שבעה בני אדם ושלושה נוספים נפצעו באורח בינוני-אנוש. לאחר מסע ההרג, המחבל נמלט באמצעות רכב שעמו הוא הגיע לזירה.

בעקבות הדיווחים שהתקבלו במשטרה לאחר הפיגוע החל משעה 20:14, הוזעקו לאזור כוחות משטרה גדולים. 

בשעה 20:18 שוטר סיור ומתנדב משטרה של תחנת שפט במחוז ירושלים, הבחינו כמה מאות מטרים מהזירה ברכב החשוד שבו המחבל כשהוא נוסע בפראות ממולם. אליהם הצרף שוטר נוסף של תחנת שפט, והכוח המשטרתי ביצע אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש עם המחבל, השוטרים חתרו למגע, נטרלו אותו, והוא חוסל. 

מחקירה ראשונית של זהות המחבל, עולה כי ביצע את הפיגוע בזירה לבדו. מבדיקת זהותו עולה כי מדובר בתושב מזרח ירושלים בן 21. בזירת נטרול המחבל נתפס בסמוך אליו אקדח טעון עם מחסניות ותחמושת. 

בעקבות הפיגוע נפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב״כ, והוריו של המחבל נעצרו לחקירה.

מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הפיגוע הוא מתקפה על העולם הנאור וכי ארה"ב מציעה תמיכה לישראל ולאזרחיה בימים הקרובים ככל שיידרש. ביידן הדגיש בנוסף את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל.