הותר לפרסום: שאול חי בן ה-68, גבאי בית הכנסת של גבעת זאב, הוא הנרצח השישי בפיגוע הרצחני בשכונת נווה-יעקב בירושלים. קודם לכן הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה נרצחים נוספים: אשר נתן בן ה-14, רפאל בן אליהו, בן 56, ובני הזוג אליהו ונטלי מזרחי, בשנות ה-40 לחייהם.

מתקפת הטרור בבירה: כך זה התרחש, דקה אחר דקה
מתקפת טרור בירושלים: לפחות שבעה נרצחו בפיגוע משולב סמוך לבית כנסת

שאול חי היה גבאי בית הכנסת "זכור לאברהם" בפסגת זאב. בערב שבת הוא אכל אצל גיסו בנווה יעקב והיה בדרכו לשיעור בפסגת זאב - ואז נורה למוות.

רפאל בן אליהו היה תושב השכונה שעבד בדואר ישראל. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. מכריו מספרים עליו כי הוא היה אדם צנוע, עניו ונעים הליכות. 

שמעון, אביו של אליהו מזרחי ז"ל, התראיין לחדשות 12 וסיפר על השתלשלות האירועים הטרגית: "היינו באמצע ארוחת השבת. הבן שלי ואישתו שמעו את היריות, כולנו שמענו, הם יצאו החוצה לראות מה קורה, וניסו לעזור לפצועים. ככל הנראה, בשלב מסוים הם הבחינו במחבל והחליפו איתו כמה מילים, ואז הוא פשוט שלף אקדח וירה בשניהם", אמר. 

בני הזוג אליהו ונטלי מזרחי ז''ל (צילום: תמונה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בני הזוג אליהו ונטלי מזרחי ז''ל (צילום: תמונה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

האב השכול תקף: "למה לא מעמידים ניידת בקצה של השכונה, זה מקום רגיש, לא עושים פטרול, כלום. הבן שלי היה בן אדם צנוע. דיברתי עם הקצינה במקום, אמרתי לה שאני רוצה לקבל פרטים, והיא אמרה שהיא לא יכולה למסור לי שום דבר". 

המחבל שביצע את הפיגוע בבירה בשכונת נווה יעקב, בו נרצחו שבעה אזרחים ונפצעו שלושה נוספים, הוא אלקם חיירי ממזרח ירושלים. המחבל בעל תעודת זהות כחולה והוא הגיע לזירה עם רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית.