אשר נתן בן ה-14 שנרצח אמש בפיגוע בנווה יעקב בירושלים, הובא הלילה (שבת) למנוחות בבית העלמין בהר הזיתים בעיר. בחצות, תחל בבית העלמין דרך החיים בבית שמש הלוויתם של בני הזוג אלי ונטלי מזרחי, שהיו בשנות ה-40 לחייהם. קרובים, חברים מכרים ואזרחים הגיעו לבתי העלמין כדי ללוות אותם בפעם האחרונה.

מתקפת טרור בירושלים: לפחות שבעה נרצחו בפיגוע משולב סמוך לבית כנסת
אשר היה רק בן 14 כשנרצח, גבאי בית הכנסת הלך לשיעור ונורה למוות

על אף השעה המאוחרת, הגיעו להלוויה בהר הזיתים אנשים שלא הכירו את אשר נתן בן ה-14. קצין לשעבר מצנחנים, תושב תל אביב, החליט להגיע לבד: "סיפור קשה, לא יכולתי להישאר בבית. נרצח יהודי".

אשר נתן ז''ל, נרצח בפיגוע הירי בשכונת נווה-יעקב בירושלים (צילום: באדיבות המשפחה)
אשר נתן ז''ל, נרצח בפיגוע הירי בשכונת נווה-יעקב בירושלים (צילום: באדיבות המשפחה)

בני הזוג מזרחי ישבו יחד לארוחה משפחתית, כשלפתע שמעו קולות ירי מלמטה, ובלי היסוס החליטו לרוץ למטה בכדי לעזור. עדי ראייה סיפרו כי בני הזוג נרצחו בעודם מנסים לסייע לפצועים האחרים בפיגוע. עוד סיפרו שנטלי נהרגה בזמן שביצעה הנשמה בפצועים אנושים אחרים.

מלבדם, בפיגוע נרצחו גם רפאל בן אליהו בן ה-56, שאול חי בן ה-68, אירינה קורולובה ואדם נוסף, שפרטיו טרם הותרו לפרסום. שלושה בני אדם נפצעו - נער בן 15, אישה כבת 60 וצעיר בן 24, בנו של רפאל.

פיגוע ירי בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
פיגוע ירי בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

את הפיגוע ביצע חיירי עלקם, בן 21 ממזרח ירושלים, ובעל תעודת זהות כחולה. בשעה 20:15 הגיע עלקם לבית הכנסת בשדרות נווה יעקב בירושלים. המחבל פתח בירי, פגע בכמה אנשים, ברח לרכבו ונסע לכיוון בית חנינא.

בשלב זה קיבלו השוטרים עדכון על המקרה. המשטרה אומרת כי נדרשו להם פחות מחמש דקות מקבלת הדיווח הראשוני להגיע למקום על אף שעדי ראייה טענו כי הכוחות הגיעו למקום רק כעבור כרבע שעה. השוטרים חתרו למגע, תיקלו את עלקם ובינו לבין השוטרים התפתח קרב יריות שבתומו נהרג המחבל.