איליה סוסנסקי ז"ל, בן 25, הוא אחד משבעת הנרצחים בפיגוע הירי שאירע ביום שישי בירושלים. הוא עבד כברמן בעיר ונרצח בדרך לעבודה, בעודו רוכב על אופנוע. איליה גדל בשכונת נווה יעקב, שבה התרחש הפיגוע, והיה בן אמצעי בין אחות קטנה ואח גדול.

"גדלנו ביחד מגיל אפס. היינו החברים הכי טובים כל השנים ובאותה חבורה. היינו ישנים ואוכלים אחד אצל השני, ההורים שלו גידלו אותנו", סיפרה חברתו שרונה יאדגרוב. "תמיד אומרים על אנשים שנרצחים הוא היה בן אדם טוב, אבל עליו באמת אפשר להגיד את זה. גם כשהכול היה הולך חרא הוא היה רואה הכול בטוב, תמיד היה מצחיק את כולם. לא היה בו רוע. בן אדם של שלום. הוא הלך בטרם עת, לפני שראה עולם והביא ילדים".

עשרות חברים ומכרים של איליה ספדו לו ברשתות החברתיות. חלקם הכירו אותו דרך מסיבות הטבע בהן לקח חלק בשנים האחרונות. עבורו הן היו מעבר לבילוי: איליה עבד כדיג'יי תחת השם "אננדה", והיה מוכר לרבים בכינוי זה. "אני בהלם, אין לי מילים. איזה איש מתוק, איזו אבידה לעולם. החיוך שלך יישאר כאן לנצח, זה בטוח", כתב אחד החברים, ואחד אחר הודה כי חשב בהתחלה שזו רק שמועה: "לא מעכל ולא מאמין. לקחו אותך אח יקר. תמיד עם חיוך על הפנים, ככה הכרתי אותך. נוח על משכבך חבר".

בר ה"קקטוס 9" בו עבד נותר סגור אתמול בעקבות מותו. "בחרת כל דקה מחדש לחיות את החיים האלו באומץ ושלמות ובראבאק לטרוף את העולם", כתבה חברה לעבודה. בלילה שלפני הטבח עוד היה במשמרת. "ביום שישי ב-06:00 בבוקר זכיתי להגיד לך תודה בחיבוק אחרון של סוף משמרת, לא חשבתי שכזה של סוף החיים. היית מאסטר בשמחת חיים, שד טזמאני ותמיד עם חיוך".

חבר הכנסת לשעבר אביר קארה הכיר גם הוא את איליה. "קשה כל כך לדבר עלייך בזמן עבר. ילד מקסים שאתה. כשרוני, מלא שמחת חיים, אוהב אדם, עם המון צניעות וענווה", סיפר עליו בטוויטר. "לא היה לך גרם אחד של אגו. נתת לכולם הרגשה טובה. מרחב איליה קראתי לזה".

שימוש ביצירות לפי סעיף 27 א' לחוק זכות יוצרים, תשס"ח 2007: מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני: [email protected] בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה תוך ציון שם מלא מספר טלפון ובצירוף הצילום / התוכן.