איליה סוסנקי ז"ל הוא אחד משבעת הנרצחים בפיגוע הקשה שאירע בערב שישי האחרון, סמוך לבית הכנסת בירושלים. סגן השר לשעבר אביר קארה שהכיר אותו, שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, וסיפר עליו: "הוא היה דיגיי' שיוצר מוזיקה ומשמח אנשים, איש שמח, מלא בכישרון, מלא בשמחת חיים".

הדיג'יי איליה נרצח בפיגוע בירושלים בדרכו לעבודה: "אדם של שלום"

הוא סיפר על היכרותו עם סוסנקי ז"ל: "לקראת אמצע 2017 אנחנו חיפשנו לפתוח פיצרייה וחיפשנו אנשים שיהיו מספיק כישרוניים כדי להחזיק זיכיון בעתיד, ממש חיפשנו סוג של אנשים מסוימים. איליה פשוט ענה על כל הנתונים, היה אדם שירותי בצורה יוצאת דופן, חרוץ ,מבריק, והאמת שאת כל האנשים הוא היה מכנה בשם 'בוס', כל האגו שלו היה בצד. אז כל מי שהיה מגיע הוא אמר 'מה לשים לך בוס, מה בשבילך בוס, איך אתה מרגיש בוס'. הוא התייחס לכל אחד כאילו הוא הבן אדם הכי חשוב בעולם".

על הבשורה קשה בדבר מותו של סיפר: "ביום שישי בערב הוא יצא לעבודה, הוא נסע על קטנוע, פשוט סיכוי נמוך שדבר כזה יכול לקרות, הוא עבר בדיוק במקום שבו המחבל, הרוצח, בן העוולה, פתח בצרור הוא פשוט עבר ברחוב הזה בדיוק באותה שניה והוא נורה כשהוא רוכב על האופנוע ונרצח. לצערנו אנחנו מקבלים את ההודעה הזאת אתמול בלילה, הרבה מאוד חברים והרבה מאוד אנשים שאוהבים את איליה ומכירים את שמחת החיים שלו, מקבלים באמת בעצב גדול צער וכאב אמיתי, כאב כל כך גדול, כאב של המשפחה".

הוא התייחס גם לקרע המשמעותי שמורגש לאחרונה בחברה: "כואב לי מאוד, אני חושב שיש לכל אדם ששומע אותי עכשיו, יש לנו מה לעשות ברמה האישית, לשים לב שאין צד שני, מנסים להגיד 'יש צד שני, יש שמאל, יש ימין, יש מזרחי, יש אשכנזי, אז לא, אין בעם ישראל לא ישראל הראשונה, לא ישראל השנייה, יש ישראל השלישית המעורבבת. אנחנו כבר בנויים ,חייבים לשמור על המדינה, לשמור אחד על השני, לזכור לא רק ברגעים הקלים האלה, כל הזמן. כואב לי ברמה הלאומית, כואב לי ברמה האישית ואני חושב שיש מה לעשות, כל אחד טיפה במקום שלו".

סגן השר ביקר את התנהלות הממשלה הנוכחית: "הממשלה הנוכחית היא ממשלה שקמה בבוקר לריב עם חמישים אחוז מהציבור, אם לא קצת יותר, פשוט מתעקשים 'לעשות אצבע בעין', הדבר הזה מערער את היציבות וזה מייצר פה כאוס".