חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התעמת היום (שני) עם סטודנטית שהחזיקה דגל של פלסטין בידה באוניברסיטת תל אביב. העימות אירע מחוץ לקמפוס, בזמן ש-30 אנשים הפגינו במחאה על חיסול המחבלים בג'נין ביום חמישי האחרון ומולם עמדו מספר צעירים מתנועת "אם תרצו".

אתמול כתב חבר הכנסת בחשבון הטוויטר שלו, כי "בעקבות הפגנת התמיכה ב'שהידים מג'נין' של תא הסטודנטים של 'חדש', אגיע מחר בשעה 13:00 לאוניברסיטת תל אביב לוודא שמשטרת ישראל תאכוף את חוק ההסתה לטרור".

מטעם האוניברסיטה נמסר: "אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה הגדולה והמגוונת ביותר בישראל ועל כך גאוותה. יחד עם זאת, בימים כואבים אלו, האוניברסיטה קוראת לציבור הסטודנטים לגלות סובלנות ולהימנע מקריאות שמעודדות אלימות ופגיעה בחפים מפשע. אשר להפגנה המדוברת, יצוין כי היא התקיימה בשטח פתוח לציבור מחוץ לאוניברסיטה, אשר בו הסמכות לאשר או להגביל קיום הפגנות הנו של המשטרה, ועל כן האוניברסיטה לא אישרה את קיומה של ההפגנה או הנאמר בה. כמו כן, ככל שבהפגנה נשמעו אמירות שהביעו תמיכה באלימות, יודגש כי האוניברסיטה מסתייגת ומגנה אמירות אלו".

ההפגנה בעד הפלסטינים באוניברסיטת תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה בעד הפלסטינים באוניברסיטת תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית נמסר בתגובה להפגנה: "התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מגנה את הפגנת התמיכה בטרור שהתקיימה הבוקר בכניסה לאוניברסיטת תל אביב. אנו קוראים לבירור מעמיק של האירוע ומיצוי הדין עם המפגינים. מדובר בקריאה לאלימות ובהסתה שחורגות מגבולות חופש הביטוי. אין מקום לתמיכה בטרור במוסדות האקדמיים בישראל".