הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התארח היום (שבת) ב'שבתרבות' באר שבע, והזהיר מפני חוסר נכונותם של מילואימניקים לשרת בעקבות המצב המדיני, כך לטענתו: "אחרי מבצע של"ג הייתה לנו בעיה להחתים קבע. למה? כי כל הגיבורים, על מה שקרה בדרג המדיני, יצר חוסר אמון בדרג המדיני. אני מרגיש את זה עכשיו. אין לי ספק. אני רואה ניצנים של אנשי מילואים קצינים אומרים 'אני מחזיר את הדרגות'. זה עלול לתפוס. כשמדברים על דיקטטורה תסתכלו על צבא עתיר משאבים כמו הצבא הרוסי, מול הרוח האוקראינית שהיא במצב יותר חופשי דמוקרטי. תמיד דמוקרטיות מנצחות דיקטטורות. אני לא רוצה להגיע למצב של הצבא העלוב של פוטין בעקבות השינוי המשטרי. אני מצפה שתהיה פה הנהגה שהחיילים, המפקדים והאזרחים יוכלו לתת בה אמון. אני מאוד מאוד מודאג".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "אם יש פה חוסר אמון כזה קיצוני, מי יושב בקבינט? סמוטריץ' ובן גביר, שהם לא חושבים על ביטחון. אין להם ניסיון בביטחון. הם קיבלו את המנדטים. עם שיח של שנאה, ריקוד על הדם. עכשיו הוא החליט על הפיתות. הוא שאל את קציני השב"ס? הביא את זה לדיון עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל? הוא הודיע. ככה מנהלים מדינה? ככה מנהלים ביטחון? חטפנו רקטה בגלל הפיתות? הוא עולה להר הבית כדי להדליק אש. הם רוצים להביא את זה להסלמה". 

יעלון כינה את בן גביר "השר לכאוס לאומני": "פירומן. מדליק אש עם דלק. זה מה שאנחנו רוצים? אני חושב שהרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל, ראש המוסד, צריכים להילחם. הם בעמדות משמעותיות. הם צריכים לומר את העמדות המקצועיות שלהם. הדבר הזה בסוף יביא לפיצוץ. אם עולים להר הבית-יש הידרדרות ביחסים עם המפרציות וירדן. 'שומר חומות' היה אירוע שנבע מהסלמה של בן גביר. לא סתם המפכ"ל קרא לזה אינתיפאדת בן גביר. עכשיו נקרא לזה אינתיפאדת הפיתות?"

עוד הזהיר יעלון מפני פקודה בלתי חוקית, כמו לירות במפגינים: "חלק מהדברים כבר הולכים לשם. יש לנו שר שבג"צ החליט שלא יהיה שר. דרעי. איש מוכשר אך מושחת. הוא מקיים את זה? הם ממרידים באי קיום החוק. שמעת על הכוונה של בן גביר לשנות את הוראות הפתיחה באש". 

בכל הנוגע לרפורמה במערכת המשפט והשלכותיה בהווה, אמר הרמטכ"ל לשעבר: "מדברים על לדרוס את בג"צ. יש אנשים מוסתים שלא מבינים את שורש העניין. מי מאובטח פה? יועמ"שית בדרגת אבטחה הכי גבוהה. אצלנו-לא בסיציליה. נשיאת בית המשפט העליון. התובעת בתיק. קבוצה של טרוריסטים שמופיעים ליד הבית שלה, מפיצים שקרים עליה והבן שלה. אותה קבוצה הולכת למשפחה שכולה בקיסריה כי רואים את הבית של נתניהו. יש קבוצה שהפעילה טרור פוליטי נגד סילמן ואורבך. נגד כל מי שמתנגד לנתניהו. היא מפעילה את הטרור הפוליטי הזה נגד כל האנשים שעוסקים בתביעות נגדו ורוצים להגביל אותו, ובצדק, כמו יועמ"שית שיצאה באמירה מאוד חשובה, ונשיאת ביהמ"ש העליון. מפעילים נגדם טרור. או נגד המפגינים. כבר הפעילו אלימות. אני חושש מההסתה שעלולה להוביל לאלימות".