הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ההחלטה להקמת היישוב הקהילתי 'חנון', מזרחית לקיבוץ סעד שבעוטף עזה בתחומי מועצה אזורית שדות נגב. על פי ההחלטה שאושרה, יחל משרד הבינוי והשיכון לקדם את תכנון היישוב החדש 'חנון' (שם זמני), בהמשך לאישור והמלצת המועצה הארצית לתכנון ובניה.

הישוב יוקם כיישוב קהילתי מעורב לכ-500 משפחות דתיות וחילוניות כמענה לביקוש הגובר לצורת התישבות זו. תכנונו יותאם בצפיפות הבניה, למשפחות צעירות בשלבים שונים של חייהן. כמו כן, המיקום המיועד להקמת היישוב נמצא בין יישובים חקלאיים קיימים ובקרבה לתשתיות ראשיות, כך שתהליך הקמת היישוב יהיה מהיר ויחסוך עלויות בפיתוח, ללא פגיעה בסביבה ובנוף באזור.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "זהו יום מאושר עבורי ועבור כלל אזרחי ישראל, להקמת יישוב חדש חשיבות לאומית עצומה במיוחד בימים אלה, ובייחוד בעוטף עזה. עם כניסתי למשרד הצבתי בראש מטרותיי להמשיך לבנות, לפתח ולחזק את ההתיישבות. הישוב החדש צפוי לתת מענה לביקושי ההתישבות באזור, ויחזק את גבולנו הדרומי מול רצועת עזה". 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "מדובר בצעד משמעותי וחשוב להרחבת ההתיישבות בעוטף עזה, שיהווה חיזוק משמעותי לאזור כולו. תכנון, פיתוח ואכלוס ׳חנון׳ יתנו תנופה התיישבותית משמעותית לאזור. זהו צעד ראשון מבין רבים שאנו עומלים עליהם בימים אלה, במטרה לתת מענה לכלל אזרחי ישראל במציאת פתרון דיור איכותי בכל רחבי הארץ".

יגאל ברנד, מנכ"ל תנועת בית"ר העולמית, מסר: "אני מברך את ממשלת ישראל על הקמת הישוב חנון בעוטף עזה. הקמת ישובים היא הדרך לחיזוק היאחזות בארץ והיא הצעד האפקטיבי ביותר במימוש הציונות בעת הזו. טרומפלדור אמר כי "במקום בו תעבור המחרשה שם יעבור הגבול" ואנו ממשיכי דרכו - צריכים להמשיך במדיניות בניית הארץ ביתר שאת".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, הוסיף\: ''כמה סמלי הדבר כי דווקא בערב ט''ו בשבט המבטא צמיחה והתחדשות, ובסמיכות להתקפות הטרור שהיו בימים האחרונים אנו מקימים הלכה למעשה יישוב חדש בעוטף ישראל כמענה אזרחי אמיתי להתקפות הטרור. המסר חייב להיות ברור וחד משמעי: ידעו אויבינו כי על כל איום ופעולת טרור וכל טיל שנורה על מדינת ישראל תהיה תגובה מוחצת של כוחות הביטחון ויקומו עוד בתים, בבניינים ויישובים בארץ ישראל. הרגע הזה הוא ניצחון האור על החושך, ניצחון הציונות על ארגוני הטרור. זה הרגע לו ייחלנו והתפללנו, זהו אחד מהימים המרגשים בחיי האישיים והציבוריים".