בסקר של המכון למדיניות העם היהודי, אשר ביקש לבדוק את הלך הרוח בציבור הישראלי באשר להשלכות השיסוי הגדל בעם, הנשאלים התבקשו לומר האם הם חושבים שהדיון על מלחמת אחים הוא ספין של התקשורת, ספין של נבחרי הציבור או חשש אמיתי.

מחרחרי מלחמת האחים, יש לי רק מילה אחת בשבילכם: התחרפנתם! | פרופ' אריה אלדד
העולם הערבי "חוגג": "מלחמת אזרחים בישראל היא רק עניין של זמן"

35% מהישראלים חושבים שיש חשש אמיתי, 38% חושבים שזה ספין של התקשורת, ו16% מאמינים כי זה ספין של חברי הכנסת.
באשר להתייכות הופליטית של המשיבים, דווקא בגוש הימין נוטים להאמין כי הדיון על מלחמת אחים הוא ספין של התקשורת (59%), בעוד בגוש השינוי מאמינים כי זהו חשש אמיתי (52%).

עוד עולה בסקר כי 60% מהיהודים מאמינים כי יש סיכוי שהדיון על הרפורמה המשפטית יתדרדר לאלימות. בתוך כך 50% מהישראלים תומכים במהלך של הידברות על מנת להגיע לפשרות, 16% מתנגדים לכל שינוי שהרפורמה מציעה, ו22% תומכים בכל מה שהרפורמה מציעה.

גם בקרב מצביעי הימין בבחירות האחרונות ישנה תמיכה בנתיב ההידברות: 42% מהנשאלים תומכים בהידברות על מנת להגיע לפשרות, בעוד 39% מתנגדים להידברות ומאמינים כי יש להעביר את הרפורמה כולה.

לאחר בחינת ממצאי הסקר, במכון למדיניות העם היהודי פתחו בעצומה ציבורית הקוראת להידברות ולפשרה שתוגש לנשיא המדינה, ליו"ר האופוזיציה ולראש הממשלה - במטרה למנוע את ההידרדרות של ישראל למלחמת אחים.

מידידה שטרן, נשיא המכון נמסר כי: ״הציבור הישראלי חושש מאד ממלחמת אחים. זו אחריות של כל אחד למנוע אותה. אנחנו במכון למדיניות העם היהודי (JPPI) זוכרים את מה שקרה לעם היהודי בתקופות הריבונות הקודמות שלו, כאשר השיסוי והקיטוב הביאו לאסון. הרוב הדומם רוצה הדברות והמטרה היא שהפוליטיקאים יקשיבו לנו.״