שחר יאורי, אב שכול שהשתתף היום (רביעי) בצעדת המילואימניקים כמחאה כנגד הרפורמה המשפטית, אמר במהלכה: "חובשי המגבעת לא ישלחו את הבנים שלי להילחם, כשהם בכלל משתמטים". הערב הוא שוחח עם בן כספית אוריה אלדד ב-103FM והסביר את דבריו. 

האיום של השריונרים: "הרפורמה במערכת המשפט תפגע במערך המילואים"

"הבת שלי אמרה שאולי שווה היה שווה לשים שם סימן שאלה, אבל אני שואל את השאלה הזו כל יום וכל בוקר שעה שעה. אני חושב שהמחיר לא היה כדאי, לצערי הרב.  מדובר פה במחצית מהעם, פחות מספר בודד של אלפי קולות - ומנסים לשלול את הלגיטימיות שלו, את הזכויות שלו, וזה פשוט בלתי נסבל. עם אמירות של 'אנחנו נראה להם שזה מגיע להם ועכשיו אחנו השליטים', זה לא בדיוק עובד ככה", אמר בפתח דבריו.

עוד הוסיף כי "אני לא חושב שהבחירות האלה עמדו על הדברים שעכשיו מנסים לעשות. מעבר לזה, נכון שהיו 64 מנדטים, אבל זה לא אומר שאין זכות לשאר, זה פשוט בלתי נסבל. מה, אם השמאל יעלה לשלטון הוא ינסה למחוק את הימין? הוא ינסה למחוק את הלגיטימיות שלו? לא נראה לי. הוא לא עשה את זה מעולם. את אוסלו הימין תיקן. אני מבטיח לך שזה אותו שר שהיום נמצא בלשכה לביטחון פנים, זה שתלש את הסמל. אני מזכיר לך שראש ממשלה שטוען שצריך להפסיק עם ההסתה ועם האלימות הוא זה שעמד על המרפסת בכיכר ציון. אני הייתי בהפגנה ההיא, ישבתי בצד והסתכלתי וראיתי. זה היה פשוט מחריד. כמובן שלא הייתי שם כתומך, פשוט גרנו ליד כיכר ציון, מאה מטר משם".

התזמון תמוה מאוד. הרי כולם יודעים שזה מיועד בשביל לתת את האפשרות לחמוק ממשפט ולגיטימיות של החלטות אחרות. אם אתם רוצים לתקן - אפשר לתקן. לא צריך לשפוך את התינוק יחד עם האמבטיה. לא צריך להכריז  מלחמה נגד שופטי בית המשפט העליון, הם לא אויביי העם. אני יכול למנות לך עשרה סעיפים שצריך לתקן בבית המשפט העליון, אז מה? זה אומר שצריך למחוק אותו? אנחנו בדקה התשעים, התעוררנו מאחור מדי. אנחנו מבינים שהמדינה הזו כבר לא תהיה אותה המדינה. הרעיון הזה שלחצי מהעם אין זכות לגיטימית להביע את דעתם ולהשתתף במהלכי השלטון. אנחנו לא נחשבים", טען.

לדבריו, "דובר על הגבלת זכות השביתה - כמובן שההסתדרות לא תיתן לזה לקרות, אבל כשמדברים על הגבלת זכות השביתה למעשה מדברים על הגבלת זכות ההפגנה. זה יקרה, ואנחנו נגיע לשם. אז אנחנו לא נוכל לצעוד עם 1,500 אנשים. אני מבטיח לך שה־1,500 אנשים שצעדו היום בצעדה הזו הם מנבחרי העם. מדובר באנשים שתרמו לביטחון המדינה פי אלף מאלו שיושבים במקומות אחרים ולא עושים שום דבר ומשתלטים. בואו נשים לב לתהליכים. תהליכים הם תהליכים. במדינת ישראל זה קורה ביום אחד, ולכן צריך להתעורר. 

בהמשך, אמר כי כל מחאה צריכה להיות לגיטימית במסגרת החוק. "אני לא קורא להפגנות אלימות בשום אופן. יש הפגנות, יש שלטים, יש מחאה, יש אמירות, יש מאמרים, יש פנייה לגורמים נוספים. הכל במסגרת החוק. אני לא קורה למרי בכוח או באלימות. תהיה פה זליגה של חברות הייטק, אנשים טובים יעזבו את המדינה, אנשים אחרים יסרבו לשרת במילואים, אנשים לא ירגישו שייכות. מפה קצרה הדרך להתפוררות החברה הישראלית".

"לא. אני לא חושב שאני צריך לקבל את זה שאין לי שום לגיטימיות פה - איך זה ייתכן? פתאום הכל מקולקל, ואת הכל צריך לתקן? הרי הליכוד פה כמעט רצוף מ־1977 הוא לא היה יכול לתקן את זה בתהליכים מסודרים? הרי זה לא תחרות כיפוף ידיים. שהימין ניצח והשמאל יפסיד ושיסתום את הפה, ושישב בשקט ואנחנו עכשיו נדכא אותו. במחאה החברתית של 2011 עמית היה תלמיד תיכון וגם שם לקחתי חלק בהפגנות. יש לי מודעות אזרחית יותר מאשר לכל אשר, ואני מוכן לשלם את המחיר האישי ולצעוד על חשבוני כמובן. יש לי יותר מודעות, אבל אני באמת מרגיש שבנקודה שבה אני נמצא כאב שכול מביאה אותי למקום שבוא אני חושב האם זה היה כדאי. התשובה שלי כרגע היא לא", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM