ברק פגע שלשום במטוס שהוביל כלבים מקפריסין והיה אמור לנחות בבלגיה. בשל פגיעת הברק, המטוס לא יכול היה להמשיך בדרכו לנמל התעופה בליאז' שבבלגיה, ולכן החליטו להנחיתו בנתב"ג. במטוס היו, בין היתר, 28 כלבים, מרביתם בוגרים, אשר היו בדרכם לעמותה בבלגיה שתדאג להם לבתים חדשים.

בשל העצירה הבלתי מתוכננת ותנאי מזג האוויר הקשים, הכלבים, אשר היו במצב טוב במהלך הטיסה, הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות, שם הם מטופלים היטב על ידי וטרינרים.

במשרד החקלאות מסבירים כי השארת הכלבים בימים קרים אלו, בתנאי קור ובתוך כלובי הטיסה למשך זמן ממושך, הייתה עלולה לפגוע בבריאותם וברווחתם. על כן, הווטרינרים של המשרד העבירו את הכלבים לטיפול במתקן מוגן עם תנאים נאותים, שם הם יכולים להתרווח מעט, לאכול ולשתות ולהתכרבל בשמיכות חמות. נכון לעכשיו אין צפי למועד המראת המטוס בדרכו ליעדו המקורי, והכלבים ישהו במתקן המוגן עד להמראת המטוס.

המתקן המוגן של משרד החקלאות משמש בשגרה כבית חם לבעלי חיים שהמשרד מפנה בשל עבירות על חוק צער בעלי חיים ובשל התעללות או הזנחה מצד בעלים לא אחראים. המתקן מהווה תחנה זמנית עד לאימוץ מחדש של בעלי החיים, שבו הם זוכים לטיפול ושיקום רפואי בהתאם למצבם, עד אשר ניתן להעבירם לאימוץ בבית חדש.