ראשי המחאה נגד הרפורמה משפטית שאותה מקדמת הממשלה, שלחו אמש מכתב למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי ובו הזהירו מפני "פגיעה בחופש המחאה על ידי משטרת ישראל" לקראת ההפגנה בבלפור. במשטרה הכחישו בכל תוקף את הטענות והדגישו כי "פרסומים שגויים ביחס למחאה הערב בירושלים מציגים באופן מעוות את עמדת המשטרה ביחס אליה".

במכתב שנשלח למפכ"ל המשטרה, טענו ראשי המחאה כי "למרבה הצער נראה שמשטרת ישראל פועלת לעיתים באופן בלתי מאוזן ותוך פירוש מוטעה של הדין והפסיקה ופוגעת בחופש המחאה". כך למשל, הביאו דוגמה מאחת ההפגנות בעיר מודיעין, ובה טענו כי "מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון החליט להגביל את הימים בהם מותר להפגין סמוך לביתו של שר המשפטים יריב לוין. מספר פעילים בולטים במודיעין בהם חבר מועצת העיר זומנו לשיחה עם מפקדת תחנת המשטרה במודיעין במה שנתפס על ידם כמעשה שנועד לגרום לאפקט מצנן".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

כמו כן, ראשי המחאה גם טענו כי "בצפון, מספר קטן של פעילים מול ביתו של השר עמיחי שיקלי מפגינים בשקט מידי שישי. בשישי האחרון הגיעו שוטרים ודרשו להזיז את המפגינים (שישה במספר) בטענה שהחוק אוסר הפגנה מול ביתם של נבחרי ציבור".

בנוסף, טענו ראשי המחאה כי "עמדתה זו של משטרת ישראל מעלה תמיהה, במיוחד לנוכח העובדה שרק לאחרונה התקיימו הפגנות מתמשכות הן מול ביתה של השרה עידית סילמאן וביתר שאת מול ביתו של ח"כ ניר אורבך, והנה מסתבר שהפגנות שהותרו לאורך כל ימי השבוע על ידי פעילי ליכוד בפתח תקווה אסורות במודיעין. דבר זה מעלה תחושה קשה מאוד של הטיה פוליטית ועמדה חד צדדית של משטרת ישראל או של מפקד מחוז מרכז".

הפגנה נגד הממשלה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
הפגנה נגד הממשלה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

בתגובה, אמרו במשטרה כי "המשטרה פועלת כל העת לאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם בגבולות החוק ובהתאם לפסיקת בית המשפט והוראות הדין. מצופה ממארגני ההפגנות ומכל מפגין באשר הוא, לכבד את הוראות החוק ואת החלטות ופסיקות בית המשפט העליון ולנהוג לפיהן, לרבות לעניין המרחק המותר להפגנה מבתיהם של נבחרי ציבור".

"כפי שנמסר למארגנים גם ביחס למחאה הערב: המשטרה תפעל לאפשר את קיום המחאה כחוק ובמרחק המותר מביתו של נבחר ציבור. בכדי לממש זאת נמסרו למארגנים כלל התנאים בהקשר של קיום הוראות החוק, היבטי בטיחות, ושמירת האיזון הנדרש בין חופש הביטוי והמחאה לשמירה על הסדר הציבור ומרקם החיים התקין באזור. אנו קוראים לכל מארגן הפנה וכל מפגין באשר הוא להישמע להוראות השוטרים במקום ולפעול עפ״י חוק, כפי שהיה בין היתר במחאות שהתקיימו מדי מוצ״ש בירושלים במהלך התקופה האחרונה".