"התחושות קשות. בשבועיים האחרונים נרצחו עשרה בני אדם בפיגועים בירושלים, וזה מעורר חששות", סיפרה צעירה המתגוררת בשכונת רמות, שם אירע פיגוע הדריסה ביום שישי, שבמהלכו נרצחו שלושה בני אדם, ובהם שני אחים בני 8 ו־6.

צעיר נוסף המתגורר באזור אמר בשיחה עם "מעריב": "אני מקווה שלפחות כעת ישימו בטונדות במדרכות ליד תחנות האוטובוס כדי למנוע פיגועים כאלו בעתיד. שמעתי שהיו בלוקים של בטון בתחנה, אבל אחרי שעשו שיפוץ במדרכה לא החזירו אותם וחבל. צריכים מבצע הנחת בטונדות במקומות כמו תחנות האוטובוסים פה, וצריך להגביר את הסיורים והנוכחות של המשטרה בעיר".

תושב ותיק המתגורר במרכז העיר אמר בייאוש: "הבטיחו לנו ביטחון אישי, אבל בינתיים המצב קשה יותר. חייבים לשים לזה סוף. רצחו לנו את הילדים, אין תחושת ביטחון".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר בעקבות הפיגוע הנוראי: "הלב כואב ודואב אל מול המראות הקשים. מחבל מתועב גודע חיי ילדים ומבוגרים חפים מפשע רק בשל היותם יהודים. זהו אירוע נוסף שמתמד על תקופה מתוחה שמצריכה לשמור על ערנות. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון בעבודתם בחקירת האירוע ובמלחמה על ביטחון אזרחי ישראל ותושבי ירושלים".

במוקדי הסיוע סיפרו בסוף השבוע על כמות עולה של פניות למוקדים בדגש על תושבי ירושלים, שסיפרו על תחושות שליליות ואי־שקט שמציף אותם בעקבות האירועים הקשים בתקופה האחרונה.

אתמול כמה מהתושבים סיפרו כי האירועים הקשים מזכירים להם את גל הפיגועים הגדול שהיה בעיר בתקופת האינתיפאדה השנייה.

"התחושה בכלל לא פשוטה", סיפר יהודה, תושב העיר. "זה מזכיר לי את התקופה החשוכה שבה היו ימים שלמים שבתי הקפה היו ריקים, וכל נסיעה באוטובוס הייתה מעוררת חרדה אדירה. ירושלים היא עיר כל כך מורכבת ומלאה באתגרים. בלאו הכי התחושה ביחסים בין יהודים לערבים היא מאוד שברירית. רצף פיגועים כמו בעת האחרונה בהחלט יוצר חשש רב ומתח".