הותר לפרסום: משה אטיאס בן ה-58 הוא החשוד ברצח בת זוגו, שנמצאה הבוקר (ראשון) ללא רוח חיים ועם סימני אלימות בדירתם בלוד. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בחמישה ימים. בבית המשפט עלה כי כי החשוד ניסה לפני כשבועיים לשים קץ לחייו והוא צפוי להישלח לבדיקה פסיכיאטרית.

על פי החשד, הבעל חבט בראשה של אשתו עם משקולות, ומיד לאחר מכן התקשר למשטרה ודיווח שרצח אותה. לאחר הדיווח, הוא עזב את הבית ונמלט אך נתפס בידי השוטרים. לבני הזוג שלושה ילדים בשנות העשרים והשלושים לחייהם.

זהו מקרה הרצח השני של אישה בלוד בתוך ימים בודדים: בשבוע שעבר לידר סויסה בת ה-33 נמצאה ללא רוח חיים בחדר המדרגות בבניין מגוריה ברחוב סן מרטין בלוד. צוות מד"א שהגיע למקום איתר אותה ללא דופק ונאלץ לקבוע את מותה.

על פי החשד, הוא הותקפה במוט ברזל על ידי השכן שלה יעקב חיימוביץ', בן 41 מלוד, שהטריד אותה כמה וכמה פעמים לפני הרצח והיא אף התלוננה נגדו, אך דבר לא נעשה כדי להגן עליה ולמנוע את הרצח המזוויע של אישה צעירה שיצאה לטיפולי פוריות ונרצחה בדלת ביתה

בעקבות הרצח ארגוני הנשים העבירו ביקורת תקיפה על הממשלה שמפקירה את הביטחון האישי של נשים בביתן. מנכ"לית שדולת הנשים, הדס דניאלי ידלין, פנתה לממשלה ומסרה: "עוד רצח הבוקר של אישה על ידי בן זוגה. עד מתי נקום בבוקר לכותרות האלו. זו האישה השנייה שנרצחה רק בשבוע האחרון. 22 נשים נרצחו בשנה שעברה והכל ממשיך כרגיל. לצערנו, הסירוב העיקש של ממשלת ישראל לחתום על האמנה הבין לאומית למניעת אלימות כלפי נשים אינה מאפשרת קידום תוכניות ושיתופי פעולה למיגור התופעה שיכלו לתת כלים ומענים במיידי".

"אנו קוראות לממשלה, לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות, להעביר את חוק האזיק האלקטרוני ולהקצות משאבים לטיפול באלימות נגד נשים. אלו החיים עצמם, ולמאות אלפי נשים אלו חיים בסכנה יום יומית" הוסיפה. יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה כי "בזמן שהממשלה והכנסת ממשיכות להתעסק בעצמן- חיי נשים בישראל ממשיכים להיות הפקר. הלוואי והם היו מקדמים את חוק הפיקוח האלקטרוני,  ושורה של חוקים נוספים, כולל הצטרפות לאמנת איסטנבול באותה התלהבות שבה מקדמים חוקים אחרים״.

ח"כ נעמה לזימי מסרה: "עוד אישה נרצחה רק כי היא אישה. אין המון לשלהב נגד. אין בית לאטום. אין יועצת משפטית להאשים. אין פיתות לקחת. יש מציאות של רצח על רקע מגדרי שלא מעניינת את השר לביטחון פנים. יהי זכרה מהפכה". מטעם ארגון משפחות נרצחים ונרצחות נמסר: "שוב התעוררנו לידיעה  על רצח נוסף של אישה על ידי בעלה. שוב נותרו ילדים יתומים. על הממשלה לנקוט בצעדים מידיים למיגור הטרור האזרחי המופנה כלפי נשים וליישם במלואה את התכנית שכבר גובשה  וממתינה רק ליישום. הגיעה העת שהמדינה תפסיק לגלות אוזלת יד בכל הנוגע לחייהן של הנשים, ותשקיע את כל המשאבים הנדרשים לטיפול בגברים על כל רצף האלימות".

מנכ"לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי: "אני יודעת לאיזה סרט אימה משפחת הנרצחת התעוררו הבוקר. היא נרצחה באלימות בביתה על ידי האדם הכי קרוב אליה, הראשון שאמור לשמור על בטחונה. ידיעה כזו צריכה לגרום לממשלת ישראל לעצור הכל ולהוציא תגובה מידית. הדם של נשים וילדים שנשפך באכזריות בטרור בתוך הבית - אינו פחות אדום מהדם שנשפך בידי טרוריסטים ביטחוניים אכזריים. אני קוראת לראש הממשלה להיפגש ולהוציא לפועל שורת צעדים מצילי חיים שיגנו על נשים מאוימות בתוך ביתן. תנחומים מעומק הלב למשפחה. יהי זכרה מהפכה".

מנהלת האגף לקידום מעמד האישה, רבקה נוימן: "יום ראשון בבוקר נפרדת עוד אישה מחייה כי בן זוגה החליט כך. הוא ייעצר, הוא ייחקר על 'נסיבות הרצח' כאילו וחש באמת סיבה מבוססת שיכולה להסביר לכולנו את הנסיבות שיכולות להוליד החלטה כה רצחנית. "שנים ארוכות נאבקנו לבטל את המשפט 'רצח על רקע רומנטי'. שנים ארוכות נאבקות. לבטל את המשפט 'רצח על רקע כבוד המשפחה'. אין נסיבות לרצח נשים יש רוצח שהחליט לרצוח ותו לא. "מרגע שהמשטרה ובתי המשפט יפנימו זאת, אז אולי המחוקק יהפוך 'מאסר עולם' לריצוי עונש עד עולם וללא פשרות. "אזי, צווי הגנה יגנו באמת באמצעות איזוק והערכת מסוכנות. אזי, כולנו נציב קו אדום לאלימות על שלל מופעיה".