אירוע חמור וגזעני התרחש אתמול (שני) בסניף של קופת חולים כללית ברחוב עדס שפיק בשכונת עמישב בפתח תקווה, במהלכו התבטאה מבוטחת של הקופה כנגד מזכירה רפואית צעירה ממוצא אתיופי בבוטות, גידפה אותה ופנתה לעברה בגסות במילות גנאי.

בעקבות האירוע, קצין ביטחון קופת החולים הנחה את הצעירה, שמשרתת במקום במסגרת שירות לאומי, להגיש תלונה במשטרה. בקופת חולים כללית מגנים את האירוע המצטרף אל שורת המקרים שבהם מותקפים צוותים רפואיים.

זעמה של המבוטחת התגלה לאחר שנדרשה לשלם כביכול עבור הבדיקה שאליה זומנה לקופה, זאת לטענתה בניגוד לסניף האם שלה, שם נמסר לה כי השירות אינו כרוך בתשלום.

המזכירה, שביקשה ממנה למלא את פרטיה במסמכים שמסרה לה, הבהירה למבוטחת כי עליה לשלם כאמור בגין הטיפול. בתיעוד שהגיע לידי המקומון פתח תקווה של מעריב נראית המבוטחת כשהיא פונה אל המזכירה: "לכי יא זבל. את באת מהזבל ואמא שלך באה משם".

המזכירה התרעמה על היחס כלפיה, ואמרה: "תתביישי לך, את לא תדברי אליי ככה. את לא תקבלי שירות". המבוטחת השיבה: "שאני אתבייש? ישראל עשתה אותך בן אדם". מיד לאחר מכן, הורתה המזכירה למבוטחת לצאת מהמקום.

קופת חולים כללית (צילום: פלאש 90)
קופת חולים כללית (צילום: פלאש 90)

אזרח שהיה במקום ניסה להרגיע ופנה אל המבוטחת: "זה לא מכובד, את לא יכולה לפנות אליה ככה. למה להגיד לה שהיא באה מהזבל ושאמא שלה מהזבל? מה קרה? אשתי קיבלה פה שירות והיא מרוצה, גיסתי מרוצה, מה זה?". המזכירה, שנפגעה מהדברים שהשמיעה כלפיה המבוטחת, ציינה: "הכל מוקלט".

המבוטחת, שלא נראתה כנבהלת מהעובדה שמקליטים את דבריה, אמרה: "שיהיה מוקלט. שאבא שלך יהיה מוקלט גם. קומי, אני אתקתק את כרטיס האשראי שלי, אנחנו יודעים איך לתקתק את הכרטיס אשראי". היא הוסיפה: "בסניף שלי אמרו לי שאני לא צריכה לשלם בשביל הממוגרפיה, והיא (המזכירה) רק 'בה בה בה', היא לא יודעת לדבר". המזכירה ניסתה להסביר בקול חנוק: "אני הסברתי לך שזה כתוב במחשב שאת צריכה לשלם". במקביל, המבוטחת המשיכה ללעוג: "הדיבור שלה לא ברור".

רופאה בקופה פנתה אל המבוטחת כדי לברר את סיבת כעסה וציינה בפניה: "אם משהו לא ברור, תשאלי שוב. אל תתבטאי בצורה כזאת מבישה".