אביגדור קהלני, שיריונר בעבר שלחם בגולן, בעל עיטורי המופת, הגבורה והנשיא, שוחח הבוקר (שישי) עם אריה אלדד בתוכניתו ב-103FM, ותקף את המחאה החריגה שאירעה אתמול, במהלכה לוחמי עבר אחרים גנבו מאתר תל סאקי בגולן, טנק שנעשה בו שימוש במחלמת יום כיפור. זאת כחלק ממחאתם כנגד הרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה. 

מחאה חריגה נגד הרפורמה: לוחמים לשעבר גנבו טנק מאתר הנצחה

הוא התנגד לשימוש בעבר הצבאי, ככלי במחאה: "אני שואל אותם שאלה - מה כוחכם שונה מפקיד של בנק או אחד שעובד בחקלאות? מה זה השימוש בדרגה שלכם כדי לתת לגיטימציה ליכולת שלכם להשפיע על המדינה. זה ששמת דרגה אומר שאני עשוי בחומר אחר, יש לי זכויות יתר ולכן אתם חייבים להקשיב לקולי ואני סוחב מאחורי באים איתי עוד X אלופים? עם כל החוצפה שבעניין, אני לא מקבל את השיטה הזו בכלל".

הוא המשיך לטעון בתוקף: "גמרת תפקיד, סיימת, אתה הופך להיות אזרח מהשורה. לצאת מלטרון, מהמקום שבו מונצחים אלפים של לוחמים שנפלו, לצאת משם כסימלי ממקום של הקרב הראשון של חטיבה 7, לצאת בשיירה לירושלים ולעמוד בהר הרצל, להשתמש בדרגות ולומר על המדינה מה הם חושבים - באותו רגע אני אפילו לא מקשיב להם. השימוש הזה בדרגות ובתארים הצבאיים הם פסולים ואנחנו חייבים למגר את זה, ככל שנעשה את זה יותר מוקדם יהיה יותר טוב".

הטנק שנלקח מאתר ההנצחה כחלק מהמחאה. באדיבות לוחמי כיפור

קהלני מחה על השימוש של המפגינים בעברם הצבאי, לשם "יצירת קבוצת לחץ", לדבריו: "כל אדם הוא אזרח שווה במדינה. מה הוא משתמש בפלוגה? הוא משתמש בזה כקבוצת לחץ, הוא אומר 'לנו יש את הלגיטימציה להסתער על הכנסת, כי אנחנו הצלנו את מדינת ישראל במלחמת יום הכיפורים', לא מסכים עם זה, יש אחד שלא היה לוחם? יש אחד שלא גדל וצמח דרך מלחמות ישראל? אני לא רוצה לתת להם את הלגיטימציה להשתמש במושג של פלוגה ג', שזה נותן להם את האפשרות שאני לא אוכל לכעוס עליהם".

בעל עיטורי המופת הדגיש את הצורך שבשמירה על האינטרסים הקיומיים של המדינה: "יש דברים שחייבים לתקן, צריך לתת לממשלה למשול, לא להגיד לה שהיא לא יכולה לגרש מחבלים שהרגו יהודים ולא להגיד לה שהיא לא יכולה לסגור את הגדר שמאות אלפים באים ממצרים, עוברים את הגדר ומתיישבים על הרצפה והממשלה לא יכולה לשלוח אותם אל ביתם חזרה".

הטנק שנלקח מאתר ההנצחה  (צילום: לוחמי כיפור)
הטנק שנלקח מאתר ההנצחה (צילום: לוחמי כיפור)

עוד הוסיף כי "אנחנו צריכים לשמור על המדינה שלנו, אין לנו פה חיים קלים, אנחנו כל החיים נאבקים על ארץ ישראל, הפינה שמוקדשת לנו לעם היהודי. אנחנו נלחמים על הישרדותנו כאן. יש פה אויבים מסביב ואויבים מבפנים, או שאנחנו מדינה מתאבדת, בסדר, תגידו לי את התאריך ואני אתייצב". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.