חבר הכנסת גלעד קריב הספיד הבוקר (ראשון) בשידור חי בוועדת החוקה של הכנסת את חברת הכנסת לשעבר יעל דיין וטען כי הלכה לעולמה בגיל 84 - למרות שדיין עודנה בחיים. אחריו, גם חברת הכנסת נעמה לזימי פרסמה בחשבון הטוויטר שלה הספד לדיין, אותו מיהרה למחוק. 

בתגובה לשמועות השגויות, במשפחתה של דיין הבהירו כי הם אינם נכונים: "יעל חיה", נמסר. דיין עצמה עלתה לשידור ב-103FM וסיפרה כי היא בסדר. המטפלת שלה הוסיפה: "היא רוצה שאני אדבר. היא לא במצב טוב, אבל עדיין חיה. היא עדיין נלחמת". 

לאחר ההבהרה, קריב ולזימי התנצלו על דבריהם, וקריב אמר בוועדה: "היא אהובה, שתזכה לחיים ארוכים". בהמשך, צייץ קריב: "הבוקר הזה בעקבות ידיעה בכלי תקשורת רציני ציינתי בוועדת החוקה כי חברת הכנסת לשעבר יעל דיין הלכה לבית עולמה. ‏הידיעה התבררה לשמחת כולנו כלא נכונה. ‏אני מתנצל לפני יעל ובני משפחתה ומאחל לה בריאות ואריכות ימים. ‏נמשיך לעבוד קשה כדי להגן על הערכים שיקרים לה ולכולנו״.

מפתיע, אך זו אינה הפעם הראשונה שאירוע כזה מתרחש בכנסת: לפני כ-20 שנה, בספטמבר 1999, "נס תחיית המתים" אירע לח"כ אמנון רובינשטיין (מרצ), לאחר שיו"ר הכנסת דאז ח"כ אברהם בורג הודיע על פטירתו ואף אמר תפילת "אל מלא רחמים" לעילוי נשמתו.

את ההספד נשא בורג בשעה 3 לפנות בוקר. חלק מהנוכחים במליאה אף בכו, אך לאחר הפסקה קצרה, בשעה 3:30 חזר בורג והודיע, כי הכנסת נפלה קורבן למתיחה זדונית. "רובינשטיין חי ומצבו יציב".

בורג הודיע כי הוא לוקח אחריות מלאה ל"כשל המנהלתי חסר התקדים" והכריז כי תתקיים חקירה משטרתית ובדיקה פנימית יסודית. הוא גם ביקש סליחה מרובינשטיין, בני משפחתו ורופאי בית החולים, ואמר שהודעתו הקודמת היתה סגולה לאריכות ימים. הוא גם הציע לומר תפילה "להורדת הנשמה". הפרשה אף הונצחה במערכון בלתי נשכח בתוכנית "היהודים באים".