רעידת אדמה הורגשה היום (רביעי) בישראל לאחר שאירעה מול חופי צור שבלבנון ובמרחק של 81 ק"מ מנהריה. זוהי הרעידה השלישית שאירעה מיום שבת האחרון.

רעידת אדמה הורגשה ברחבי הארץ: מקורה ברעידה בגבול סוריה-טורקיה

מוקד רעידת האדמה ליום 22.2.23 (צילום: אתר המכון הסיסמוגרפי האירופי emsc)
מוקד רעידת האדמה ליום 22.2.23 (צילום: אתר המכון הסיסמוגרפי האירופי emsc)

ד''ר איתי קורזון, ססמולוג במכון הגיאולוגי, התראיין ב-103FM, והסביר כי "הרעידה הייתה מול חופי לבנון, רעידה כמו שהורגשו בעבר מהאזור הזה. רעידה שמרגישים בצפון הארץ, רעידה שלא מפעילה את מערכת ההתרעה שלנו כי היא לא מספיק חזקה. זו לא רעידה שמייצרת נזקים, מעבר לתחושה עצמה. אנחנו במעקב".

"יש לאחרונה רצף חריג של רעידות אדמה בעקבת שתי הרעידות הגדולות בטורקיה. בגדול מדובר ברעידות משנה. אנחנו מדברים מרעידה של סדר גודל של 7-8 אנחנו צופים בגדול משהו כמו שלושה ארבעה חודשים שהאזור יותר פעיל, כל האזור. אנחנו בהחלט צופים שתהיה יותר ויותר פעילות, ואנחנו נמשיך לדעתי לשמוע על עוד ועוד אירועים כאלה. אנחנו לא יכולים לחזות אותו, את הרעידות הגדולות, אנחנו כן יכולים להגיד שימשיכו להיות רעידות קטנות יותר".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, זוהי רעידה נוספת שאירעה השבוע לאחר שביום שני רעידת אדמה אירעה בעוצמה 6.4 באזור גבול סוריה-טורקיה. הרעידה הורגשה במרכז הארץ וכן באזור עמק הירדן ובאזורים נוספים, כאשר תושבים דיווחו על רעידות ותזוזות של פריטים בתוך מבנים, ובעקבות כך הופעלו אזעקות במספר מוקדים. 

ביום שבת האחרון אירעה רעידת אדמה בעוצמה 3.3 ליד אריאל שבשומרון, ולא דווח על נזק. בפיקוד העורף ריעננו את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה ומזכירים כי ניתן לקבל התרעה לרעידת אדמה ביישומון פיקוד העורף ובצופרים. התרעה על רעידת אדמה מופעלת בישראל ממגניטודה של 4.5, שיש לה פוטנציאל להיות משמעותית ואף לגרום לנזק. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM