הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז"ל, שני אחים בני 20 ו-22 מהיישוב הר ברכה שבשומרון, נרצחו היום (ראשון) בפיגוע הירי בחווארה. אמם של האחים שלחה הקלטה לנוער הר ברכה ואמרה:  "חטפנו סטירת לחי אדירה מהקב"ה. אנחנו מנסים למצוא את הדברים הטובים. יש לנו חור ענק בלב, ושום דבר לא יסגור אותו. לא בנייה, לא הפגנה, לא שום דבר. גם שמחות במשפחה יהיו פלסטר, החור יישאר ואנחנו נלמד לחיות איתו בשמחה ולהמשיך".

הנרצחים בפיגוע הירי בשומרון: האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב מהר ברכה

"הם היו שניהם בדרך ללימוד תורה, לעשות שירות משמעותי בצבא", המשיכה האם. "אין לי מילים שיכולות לנחם, אבל אנחנו סומכים עליכם. תכננו לעשות שבת פרידה ובעזרת השם נעשה שבת משמעותית של הנוער ונוכל לדבר ונשמח מאוד שתכתבו סיפורים וזיכרונות ודברים מיוחדים". בתוך כך, הוריהם של הנרצחים הסכימו לתרום את איבריהם.

הלל, תלמיד ישיבת ההסדר בקרית שמונה, סיים בימים אלה שירות משמעותי בחיל הים, והוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. לאחרונה חזר מהשירות בצבא לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר. אחיו, תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה התגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת הכרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

הלל מנחם יניב (צילום: ישיבת הסדר קריית שמונה)
הלל מנחם יניב (צילום: ישיבת הסדר קריית שמונה)

יגל יעקב יניב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
יגל יעקב יניב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

באיגוד ישיבות ההסדר קיבלו בתדהמה את הבשורה המרה על מותם של שני האחים בפיגוע: "'א-ל נקמות ה', א-ל נקמות הופיע'. איגוד ישיבות ההסדר מבכה מרה את הירצחם באכזריות של שני האחים הקדושים הלל ויגל יניב, הי"ד תלמידי ישיבות ההסדר קריית שמונה וגבעת אולגה. אנו מתפללים לחיזוק המשפחה היקרה, חבריהם בישיבות ובישוב, וכלל ישראל. 'ארץ אל תכסי דמם ואל יהי מקום לזעקתם'".

לאחר דיווחים שהגיעו למשטרה על המקרה, נפתחה חקירה לבירור פרטי המקרה, ולאיתור הרכב ממנו הושלכו האבנים. מטעם האולפנה נשלחה הודעה להורים בכדי להסביר את שהתחרש: "עברנו יום מקסים ואנחנו בדרך לאילת", כתבו בהודעה. "כמה קילומטרים לפני אילת נזרקה אבן על אחד האוטובוסים והתנפצה השמשה החיצונית (השמשה הפנימית נשארה בשלמותה). כולן בסדר, אנחנו ממשיכים לאילת ואמורים להגיע בעוד כעשרים דקות", כך דווח ב"וואלה!".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected].