האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז"ל נרצחו בפיגוע הירי הקשה שאירע היום (ראשוןן) בחווארה שבשומרון. מפקד זק"א מחוז ש"י גיל ביסמוט, שהגיע אל זירת הפיגוע, גילה שהנרצחים הם חברים טובים של ילדיו, שגדלו אצלו כבני בית. 

אמם של הנרצחים בפיגוע הירי בחווארה: "יש לנו חור ענק בלב, דבר לא יסגור אותו"
"לא להיפגש עם רוצחים": בממשלה דורשים להחזיר את המשלחת מעקבה

הוא סיפר עליהם ועל היכרותו עמם: "הם חברים של הילדים שלי, נוער אהוב, מוצלח ומוכשר. אחד מפקד בחיל הים, והשני בדרך לשם, היה אמור לסיים בעוד שבוע קורס חובשים במד"א. מטובי בניה של הארץ, משתדלים לגמול חסד, לתת ולעזור כמה שאפשר. להאיר פנים ולחייך. למשפחה קשה, כמו גם לנוער וליישוב. אני מכיר את ההורים שלהם, חברים מאוד טובים, עובדים ומתגוררים בצמוד אחד לשני".

ביסמוט סיפר על תרומתם של האחים לחיילים באזור: "הם היו אחראים ביישוב, בכל פעם שהייתה מתיחות, להכין סיר מרק או ארוחת ערב, ולצאת לדרכים לחלק לכל החיילים שנמצאים בעמדות. הם היו עושים סבב עמדות, והיו המובילים של הנושא". 

על הרגעים בהם הגיע במסגרת תפקידו אל זירת הפיגוע, סיפר: "יצאנו עם האמבולנס היישובי והגענו אל המקום. ראינו שני גברים שוכבים על הקרקע, התקרבנו אליהם וזיהינו שמדובר בחבר'ה מהיישוב שלנו, בנוער מהיישוב שהוא יותר ממשפחה. בוצעו בהם פעולות החייאה, השתדלנו לעשות כל מה שאפשר, כשלא הצלחנו, התחלנו לטפל בכבוד המת".

כנשאל האם בעקבות רצף הפיגועים, ישנה תחושה של חוסר ביטחון באזור, השיב: "אין חוסר ביטחון. יש פיגועים ואנחנו לומדים ומכירים, ועדיין יש לנו תחושת ביטחון. אנחנו נוסעים ונמשיך לנסוע בדרכים, ושום דבר לא יעצור אותנו". עוד הדגיש: "נמשיך להתיישב בארץ היפה והטובה הזאת, למלא אותה כמה שאפשר, לאהוב את החיילים שלנו, לפנק אותם ולעשות כמה שיותר טוב בארץ".

"יש מח"טים, צבא ואנשי מקצוע שמנהלים את הדבר הזה, והם יודעים מה הכי טוב ברגע נתון. אנחנו סומכים עליהם שהם יודעים לתת את התגובות הנכונות מתי שצריך, איך שצריך וכמה שצריך", הוסיף.