האחים הלל ויגל יניב ז"ל שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחווארה מובאים היום (שני) למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. מאות מלווים אותם בדרכם האחרונה. שידור חי מהר הרצל:

הוריהם של נרצחי הפיגוע: "נישאר משפחה מאוחדת, רוצים אחדות"
הגיע אל זירת הפיגוע וגילה כי הוא מכיר את הנרצחים: "מטובי בניה של הארץ"

הלווית הנרצחים בפיגוע הירי בחווארה, שידור באדיבות וואלה!

אסתי יניב, אמם של השניים, ספדה הבוקר לילדיה: "במקום להוביל ילדים לחופה אנחנו קוברים אותם. שני אחים בכורים, אין לי מילים לתאר. לא דמיינתי מעמד כזה, אין לנו מילים. המחיר ששילמנו כבד מנשוא. נישאר משפחה מאוחדת וגם עם ישראל בעזרת השם, אני רק מקווה שתהיה אחדות. "אנשים אחים אנחנו. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. גדלתי בגוש קטיף, קיבלתי סטירת לחי מהמדינה והמשכנו. שלחתי ילד אחד לצבא להיות מפקד והשני היה בדרך".

הרב שמואל יניב, סבם של הלל ויגל יניב ז"ל: "אנחנו עם של חמלה, אני מודה באשמה. נישאר כך. גם כאשר יהיו רשעים לא נגיד על כל האדם שהוא לא נברא בצלם אלוקים. לא נרפה, יבואו מכל העולם יהודים וימלאו את כל יהודה ושומרון".

הלווית הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הלווית הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סא"ל רועי גרדוש, מפקד פלגה 916 והמפקד של הלל, ספד לפקודו: "אני עומד עם משפחתך וחבריך, ומתקשה לדבר עליך בלשון עבר. עוד שבועיים היית אמור לעלות כמצטיין בסיס אשדוד. רק שם הייתי צריך לספר למשפחתך לראשונה כמה היית חשוב לצוות. כל הפלגה הכירה אותך בשל דמותך הערכית. זו הייתה זכות גדולה עבורי לפקד עליך".

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ספד: "איך אפשר להרגיש נחמה כשאתה רואה את הדמויות הללו של שני נערים צעירים ששניהם כבר לא איתנו. זכיתם לקבוע מזוזה ולהתיישב על אדמת הקודש ולא לוותר עליה - גם במחיר דמים כל כך יקר. פנים טהורות של שניים שכל מה שהם רצו זה לחיות כאן על אדמת הקודש".

הלווית הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הלווית הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האחים למדו בישיבות הסדר בקריית שמונה וגבעת אולגה, ונרצחו בדרך חזרה מביתם לישיבותיהם, בפיגוע הירי הקשה שאירע אמש בכביש הראשי של הכפר חווארה הסמוך לשכם. הלל מנחם בן ה-22 ז"ל היה תלמיד ישיבת ההסדר בקרית שמונה סיים לאחרונה שירות משמעותי בחיל הים, במהלכו אף הוענק לו תואר מצטיין קורס, וחזר מהשירות להמשך לימודיו בישיבה במסגרת מסלול ההסדר.

יגל יעקב בן ה-20 ז"ל היה תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה, התגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת הכרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

משפחתם של הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
משפחתם של הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מוקדם יותר היום הוריהם של הנרצחים, אסתי והרב שלום יניב, מסרו הצהרה לתקשורת יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון, בה קראו לממשלה להחזיר את הביטחון לתושבי יהודה ושומרון.

"מה אפשר להגיד", אמרה האם בבכי, "אין לנו מילים, המחיר ששילמנו הוא כבד מנשוא, אנחנו רוצים ביטחון, לא יכולים להרשות לעצמנו אובדן שכזה. שני אחים בכורים נלקחו. אמרתי שנישאר משפחה מאוחדת. אנשים אחים אנחנו, מאחלים שרק תהיה אחדות".

"אני גדלתי בגוש קטיף, קיבלתי סטירת לחי מהמדינה", הוסיפה, "שלחתי ילד אחד לצבא והילד השני היה בדרך ורצה ללכת קרבי. אני אוהבת את המדינה, אנחנו אוהבים את הצבא, רוצים ביטחון ואחדות. הצבא הוא של כולם, אנחנו לא משתמשים בו לשום דבר פוליטי".

לאחר מכן, אמר האב: "בני נוער פה איבדו את החברים הכי טובים שלהם, אני מבקש ומתחנן שזה יהיה האירוע האחרון".