השתוללות הפשיעה בדרום הארץ והגניבות הרבות שאירעו בחודש האחרון הובילו את מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב פרץ עמר ובכירי התעשיינים בדרום לערוך פגישה משותפת, בה סוכם על שיתוף פעולה למען המלחמה בעבירות הרכוש והפרוטקשן.

זוג הותקף תוך כדי נסיעה בדרום: "דפק על החלון וניסה לגנוב את הרכב"
תושבי הדרום במחאה על חוסר המשילות: "רק החודש פרצו לנו ליישוב ארבע פעמים"

ניצב עמר שוחח עם הנהלת התאחדות התעשיינים על אתגרי הלוחמה בעבירות הפרוטקשן והרכוש כלפי המפעלים וכן באלימות בכבישי הדרום. הוא הצהיר כי המחוז תחת פיקודו מרכז מאמץ במיגור הפשיעה ומקווה להגדלת התקציב וכוח האדם על מנת להאיץ עוד את המאמצים. 

בשנים האחרונות מתמודדת התעשייה בדרום עם איום מתגבר של עבירות רכוש וגניבות רבות של ציוד יקר ממפעלים וכן מדרישות פרוטקשן מצד ארגוני פשיעה באזור. איום נוסף שמעסיק את התעשיינים לא פחות, הוא עבריינות התנועה השכיחה בכבישי הדרום, אשר עולה לא פעם בחייהם או בבריאותם של עובדי התעשייה המנסים להגיע ממקום מגוריהם לעבודה במפעל ובחזרה. הכבישים באזורי התעשייה לא פעם מכילים צמתים מסוכנים, שעבריינות תנועה בהם עשויה בנקל לעלות בחיי אדם. 

בפנייה להנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים ביקש ניצב עמר: "הפסיקו לשלם פרוטקשן והעבירו את המסר הזה לכל התעשיינים באזור". 

אברהם מימון, יו"ר מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, מסר: "הממשלה החדשה שמה לעצמה למטרה לחזק את הביטחון בנגב, אנו מברכים על שיתוף הפעולה המתהדק בין התעשייה בדרום ומחוז דרום במשטרה, תחת פיקודו של ניצב עמר. שמענו את פנייתו הנרגשת לחדול ולשלם פרוטקשן ואנו נכונים לעבוד בשיתוף פעולה עם המחוז על מנת להפוך מהלך זה לאפשרי. אנו שוקדים יחד בימים אלו על גיבוש ערוצי תקשורת ישירים שיאפשרו דיווח וטיפול מהיר באירועי פשיעה כנגד התעשייה בדרום".