אלן גנלס הוא הצעיר בן ה-27 שנרצח אמש בפיגוע הירי בכביש 90, סמוך לצומת בית הערבה שליד ים המלח. גנלס, אזרח אמריקאי, פונה לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים תוך פעולות החייאה וכשהוא מחוסר הכרה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

ארה"ב: הצעיר שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח - אזרח אמריקאי

בפוסט בפייסבוק שפרסם בית הכנסת בווסט הרטפורד, קונטיקט, בשם רב בית הכנסת נכתב: "בלב שבור וכואב אנו מודיעים על פטירתו של אלן גנלס, נכד, אחיין, בן דוד וחבר אהוב בפעולת טרור אכזרית בישראל. שהקב"ה ינחם את משפחות גנלס ורנד המורחבות בין אבלי ציון וירושלים".  בית הספר היהודי/מרכז התרבות היהודי בניו יורק סיפר כי "אלן הצטרף ב-2018 לאחר שירות בצה"ל, ולמרות שחי מחוץ לקמפוס הקפיד היה מעורב בקהילה היהודית. נתגעגע להומור ולאופן שלו לדון בנושאים מאתגרים או שנויים במחלוקת. ברוך דיין האמת".

הקונסוליה הישראלית בניו יורק מסרה: "אנו מרוסקים מאובדנו של אלן גנלס, אזרח ארה"ב-ישראלי וחייל צה"ל לשעבר שנרצחה על ידי טרוריסטים פלסטינים. אלן גדל בקונטיקט וסיים במאי האחרון את לימודיו בקולומביה. הוא התנדב בקהילה המקומית שלו וביקש לתקן את העולם. יהי זכרו ברוך".

מושל קונטיקט, נד למונט, ספד: "אני עצוב להפליא בדבר מותו של אלן גאנלס, שגדל בווסט הרטפורד. הפיגועים האלה הם הרסנים ומזעזעים תנחומיי למשפחתו וליקיריו". ראש המחלקה לפעילות ציונית בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, נריה מאיר, כתב: "עוד אובדן קורע לב אחרי עוד פיגוע טרור רצחני. אלן גנלס היה מודל לנוער צעיר וציוני. ליבנו עם קהילת הרטפורד, קונטיקט, הקהילה היהודית בארה"ב וכל עם ישראל על האובדן.
 
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ספד לו וכתב כי "אלן גנלס הי"ד, יהודי יקר, שהגיע לארץ בשם הציונות והשליחות ונרצח על ידי בני עוולה. חייבים לשנות את תפיסת הביטחון ולעבור מהגנה להתקפה. לא עוד הכלה והבלגה, אלא יד תקיפה".