בארגון העיתונאים והעיתונאיות פנו היום (רביעי) לרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי: "השב את הטלפון של צלם סוכנות פלאש 90 ג'מאל עוואד שהוחרם בניגוד לחוק על ידי חיילים באזור יריחו, לאחר שתיעד אלימות חיילים כלפי צוותי תקשורת"

ענת סרגוסטי, אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות, כתבה לרמטכ"ל: "ביום שלישי הגיעו עיתונאים לאזור יריחו לצילום בשטח ציבורי פתוח, סמוך למחסום צה״ל. בין השאר היו במקום צלמים של רשת אל ג׳זירה, סוכנות הידיעות רויטרס, סוכנות הידיעות הצרפתית AFP וג׳מאל עוואד  נושא תעודת עיתונאי של ארגון העיתונאים והעיתונאיות וצלם של סוכנות הצילום פלאש 90. חייל הכה ודחף את הצלמים וצעק עליהם שילכו. בלי שום התגרות מצידם, בלי שהפרו את הסדר הציבורי. אחד הצלמים, ג׳מאל עוואד, צילם את החייל תוקף את הצלמים. בתגובה החייל חטף לו את הטלפון. הצלמים ביקשו להחזיר את הטלפון והבטיחו לעזוב את המקום מייד אחר כך, אבל החייל התעלם, וגם קצין בדרגה גבוהה יותר, שהגיע למקום, דרש מהצלמים לעזוב את האזור. נציגי סוכנות רויטרס פנו לדובר צה״ל בבקשה להחזיר את הטלפון, אך שם נענו שהטלפון לא נלקח. הצלמים במקום דיווחו כי החיילים באזור נשאו מצלמות גוף. בהן ניתן בוודאי לראות בבירור את השתלשלות העניינים, כפי שבאה לידי ביטוי בעדויות הצלמים בפנינו ובקטעי הוידיאו שצילמו". 

עוד הוסיפה: "אף אחד אינו רשאי להחרים, לקחת או לגנוב טלפון של עיתונאי. מעבר לפגיעה בקניינו הפרטי של הצלם, הטלפון ומה שיש בו חוסה תחת ערך חסיון מקורות, ערך מהותי בשמירה על חופש העיתונות, חסיון המידע וזכות הציבור לדעת. אנחנו דורשים להחזיר לעוואד את הטלפון ולדאוג שגם חיילים בשטח, המבצעים תפקידי שמירה, ופעילות מבצעית שוטפת או אחרת, יבינו שעיתונאים רשאים לצלם בשטח ציבורי, ושאסור להחרים את הציוד שלהם".