לאחר דיון נוסף במתווה הכותל, החמישי במספר שעורך בג"ץ משנת 2016, הרב ריק ג'ייקובס, נשיא התנועה הרפורמית בצפון אמריקה, אומר בראיון בלעדי ל"מעריב" כי "הכותל הוא אחד מהמקומות הקדושים ביותר ליהודים באשר הם יהודים - מכל הזרמים. הכותל מסמל את הקשר שלנו לאבותינו ולעם היהודי כולו".

בג"ץ דן במתווה הכותל: "תפילה מעורבת היא לא רק נחלת קבוצות רפורמיות"

למרות זאת, מדגיש ג'ייקובס כי "התנועה הרפורמית, שכוללת למעלה משני מיליון איש בצפון אמריקה, אינה מייחלת לבניית בית המקדש השלישי".

נשיא התנועה מסביר כי לאחר ביטול מתווה הכותל, היהדות הרפורמית הרגישה נבגדת: "הכותל כל כך מהדהד מבחינה רוחנית את האתר הקדוש ביותר של העם היהודי והיהדות שהייתה פה לפני 2,000 שנה. הוא הפך כעת לסמל של אפליה שלטונית נגד יהודים לא־אורתודוקסים ונגד נשים שרוצות להתפלל בהתאם למצפונן הדתי".

בריאיון מספר ג'ייקובס על השתתפותו בתפילה בכותל המערבי במהלך ראש החודש האחרון: "הופנתה כלפינו אלימות, צעקות והפרעה לתפילה. בצאתנו מהכותל ירקו עלינו ועל ספר התורה שנשאנו. הייתי המום שהם יכלו לירוק על התורה הקדושה. אין לכם אלוהים?" נשיא התנועה תוקף את ממשלתו הנוכחית של נתניהו ואמר כי "חברים בממשלת ישראל עשו דמוניזציה ליהודים הרפורמים והקונסרבטיבים והשתמשו בשפה מלאת הסתה ושנאה".

כמו כן, תקף: "ההסכמים הקואליציוניים כוללים התחייבויות לחסום את יישום מתווה הכותל ובדרכים נוספות להגביל את צמיחתה ופריחה של היהדות הלא-אורתודוקסית - לרבות ביטול פסיקת בית המשפט העליון בעניין הגיור. אנו מצפים מראש הממשלה להבטיח שיהודים לא-אורתודוכסים ירגישו בטוחים באתר הקדוש הזה. אנו גם מקווים שכשיש כל כך הרבה פילוגים הולכים וגדלים בתוך מדינת ישראל והעם היהודי יהיה זה ראש הממשלה שימצא את הדרך לתמוך ברוב היהודים בעולם".

"הכישלון במתן יחס שווה לכל היהודים מוליד ניכור גובר מהממסד הדתי בישראל ובקהילות בתפוצות לישראל עצמה. מתווה הכותל, גם אם ייושם, לא יפתור ישירות אף אחד מהנושאים החיוניים הללו של חופש דת ושוויון ליהודים לא-אורתודוקסים, אבל הוא בוודאי יעזור לתחושת השייכות והאחדות בעם ישראל", טען

יחד עם זאת, ג'ייקובס מדגיש כי למרות הטענות הקשות נגד ממשלת ישראל, התנועה הרפורמית תמשיך לתמוך במדינה: "אנחנו לא הולכים לשום מקום. נמשיך לתמוך במדינה הזו שאנחנו אוהבים, ובאנשים המדהימים והמגוונים שבה. אנו נעריך אם הממשלה החדשה תפסיק לעשות בנו דמוניזציה ובמקום זאת תמצא דרכים לעבוד איתנו ולגרום למיליוני היהודים השותפים לתפיסת העולם שלנו להרגיש רצויים".

הוא הסביר על כוונתם: "הפשרה בכותל טובה לכולם. לאורתודוקסים תהיה שליטה בלעדית על מרחב התפילה שהם מוקירים - וזה לא ישתנה.  
לראשונה, ללא-אורתודוכסים יהיה מרחב ציבורי מכובד בו נוכל להתפלל ללא חשש  ולנשות הכותל תהיה היכולת להתפלל בחופש ובהגנה.  המסר שלנו ברור: כותל אחד לעם אחד, והרבה כניסות שונות לקדושה".