בשורה משמעותית: אגף השיקום במשרד הביטחון החל בימים האחרונים להקליט ועדות רפואיות שמתקיימות במרכז הרפואי שיבא ובמרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין. ההקלטות יועברו ישירות לאזור האישי של כל נכה צה"ל באתר אגף השיקום.

המהלך נעשה כחלק מהניסיון של המשרד לשפר את האמון של נכי צה"ל באגף, את איכות השירות, כמו גם היחס לפונים. הקלטות השמע יתבצעו בהסכמה בין הצדדים, מרגע תחילת הדיון, ועד לשלב שבו הנבדק יצא מהחדר.  במהלך השנה הקרובה צפויים להצטרף למהלך גם יתר הוועדות הרפואיות של אגף השיקום ברחבי הארץ.

עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, מסר: "אנו מברכים את אגף השיקום במשרד הביטחון על הצעדים ליישום מסקנות רפורמת נפש אחת - שקיפות בוועדות הרפואיות והשבת אמונם של פצועות ופצועי צה"ל במערכת השיקומית. במשך שנים לא סמכו הנכות והנכים על הגינות הוועדות הרפואיות ועצם הקלטת הוועדות מעידה על צעד חשוב ובונה אמון״.

לימור לוריא, סמנכ"לית וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, אמרה: "הוועדות הרפואיות הינן חלק מהותי ברפורמת נפש אחת. לפני כשנה התחלנו בהוצאת הוועדות אל בתי החולים השיקומיים, מהלך שנועד לשפר את תחושות הנבדקים בוועדות, לקצר משכי זמן טיפול ולאפשר את כל הבדיקות הנדרשות לצורך קביעת האחוזים הרפואיים במקום אחד".