כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד הגננת אילנה סויסה משדרות, הנאשמת בשורה של מעשי אלימות קשים כלפי פעוטות שהיו תחת אחריותה. מכתב האישום עולה כי סויסה, גננת ותיקה שעבדה במעון כ-17 שנים, ביצעה מאות מקרים של תקיפה והתעללות גופנית ונפשית. 

לפי כתב האישום, בהזדמנות אחת "דרכה על ראשו של אחד הפעוטות למשך זמן ממושך, עד אשר הצליח להתחמק ממנה, צבטה והכתה פעוטות, דחפה לול על פעוט והפילה אותו לרצפה, חבטה בראשה של אחת הפעוטות באמצעות מקל של מגב, נתנה מכות אגרוף לראשם של פעוטות, בעטה בהם הטיחה ילדים מגובה בכוח לתוך לולים, משכה את הפעוטות בידיהם והפילה אותם לרצפה כשראשיהם הוטחו ברצפה, האכילה פעוטות בכוח, גררה פעוטות אחריה, זרקה משחקים לעבר הפעוטות שפגעו בגופם, הכתה פעוט בראשו באמצעות קופסא ריקה של "שוקולית", השאירה פעוטות ללא השגחה בחדר ההחתלה, לאחר שסגרה עליהם את דלת החדר ועוד.

לדברי התביעה, "סויסה ניהלה את הכיתה תוך שימוש תדיר באלימות כלפי הפעוטות, כשהיא משרה אווירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניה, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיה הנפשעים".

עו"ד הילה דרימר מפרקליטות מחוז דרום על כתב האישום נגד הגננת משדרות. צילום: ללא קרדיט

עוד צוין כי סויסה הייתה מודעת לכך שמותקנות בגן מצלמות אבטחה ולמרות זאת "לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים. התנהגות זאת מלמדת על מסוכנות רבה".

הפרשה נחשפה בעקבות תושייתה של אחת האימהות ש"שתלה" מכשיר הקלטה בקפוצ'ון של בנה הפעוט. יותם בן זכר, אביו של הפעוט סיפר ל"מעריב": "חיללו לי את הגוף והנשמה. ראיתי סרטונים של הילד שלי נגרר ברצפה, היא בעטה בו והתעללה בו, הראו לי 10 מקרים, כ-18 ילדים חטפו שם".

מחאת ההורים נגד מקרי ההתעללויות בפעוטות  (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת ההורים נגד מקרי ההתעללויות בפעוטות (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוא הוסיף: "כשראיתי את זה לראשונה צרחתי, ממש קשה לי ולאשתי. הילד שלי חזק, הוא קם כל לילה מסיוטים, הוא דופק את הראש כדי להירדם. אי אפשר לתאר כמה זה נוראי. אנחנו שמנו מכשיר הקלטה במקרה בגלל אינטואיציה שהייתה לאשתי. הבקשה שלי היא שיאפשרו להורים בגנים להסתכל במצלמות ולא רק אחרי שמגישים תלונה".

במהלך חקירת המשטרה נחשפו למעלה מ-400 מקרי התעללות ותקיפה ב-18 פעוטות. הורי הפעוטות זומנו אל המשטרה על מנת לזהות את ילדיהם בסרטונים ולהגיש תלונה נגד הגננת.