בימים האחרונים פורסמו ידיעות על כמה מלונות בוטיק הנפתחים מחדש בתל אביב. רשת מלונות בראון השיקה את וילה בראון רוטשילד, מלון בוטיק קלאסי בן 19 חדרים בבניין לשימור ברחוב יבנה, סמוך לשדרות רוטשילד בעיר. אך זה אינו משתווה למלון אלקונין, שנמצא לא הרחק משם. המלון, שנבנה ב־1913, זכה לארח אורחים רמי דרג כמו דוד בן־גוריון, אלברט איינשטיין, חיים ויצמן, עבדאללה מלך ירדן ואחרים שהגיעו למקום עם כרכרותיהם.

לאחר מספר גלגולים הוסב הבניין בתחילת שנות ה־30 לדירות מגורים, עד שהוזנח ועל המקום השתלטו מספר בתי מלאכה. מ־2013 החל תהליך שיפוץ והרחבה ובימים אלה נפתח המלון מחדש על ידי היזם דומיניק רומנו בניהול MGallery, המפעילה 107 מלונות בוטיק בעולם. המלון כולל שש קומות עם 44 חדרים בעיצובה של אדריאנה שור. המחירים של 1,500־4,000 שקל ללילה אינם שווים לכל נפש, אך מתאימים לתיירים או לישראלים המעוניינים לשנות אווירה.

השירות ניתן על ידי מלצרים שמרביתם דוברי צרפתית. במלון ישנה מסעדה של השף הנודע ז'ואל רובושון, המגישה ארוחות בוקר וערב. במקום ספא בשיתוף רשת מרכזי הספא קלרינס, הכולל חמישה חדרי טיפולים וחמאם. על גג המלון בריכה עם מרפסת המשקיפה לגגות הרעפים של נווה צדק ולים התיכון.