שלושה צעירים בשנות ה-30 לחייהם נפצעו בפיגוע ירי שאירע אמש סמוך לבית קפה ברחוב דיזנגוף, פינת בן גוריון, בתל אביב. בית החולים איכילוב עדכן, כי גבר בן 32 נפצע באורח אנוש, כאשר הצליחו לייצב את מצבו בחדר הניתוח, גבר בן 34 נפצע באורח קשה עם פצע ירי בכתף, וגבר בן 36 נפצע באורח בינוני עם פציעה בפנים. בתוך כך, כוחות צה"ל פועלים בבית המחבל בכפר נעלין ועצרו את אביו.

עד ראייה לפיגוע הירי בדיזינגוף: "המחבל ירה באנשים על מעבר חצייה, ללא הבחנה"

אחד מעוברי האורח שנטרל את המחבל מסר כי "אני 30 שנה עם נשק, פעלתי לא פחד, רציתי לתפוס אותו", מסר הלוחם. מפרטים ראשונים עולה כי המחבל הוא מועתז חוואג'ה, בן 23 תושב הכפר נעלין, הממוקם מצפון למודיעין עילית. חוואג'ה הוא פעיל חמאס שישב בכלא הישראלי פעמיים. מי שהיה חלק מחיסול המחבל היו שני לוחמים מיחידת מגלן. הלוחם, שגר מעל זירת הפיגוע, עלה על מדים ורץ עם הנשק שלו לזירה ויצא למרדף אחרי המחבל.

במהלך המרדף נתקל הלוחם במחבל בסמטה ופתח באש לעברו. במקביל מפקד צוות מהיחידה שהיה באזור, ירה גם הוא לעבר המחבל. מח"ט הקומנדו, אל"מ מני ליברטי, שוחח עם הלוחם ושיבח אותו.

המחבל בתל אביב  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
המחבל בתל אביב (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מבית החולים איכילוב אליו פונו הפצועים, נמסר: "לאחר מאמצים כבירים בחדר ניתוח של צוות מומחים שהגיע במיוחד להילחם על חייו, הצליחו לייצב את מצבו של הפצוע שהגיע במצב אנוש. הוא כעת מוגדר במצב קשה, מורדם ומונשם ויעלה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. עדיין נשקפת סכנה לחייו. הפצוע שהגיע במצב בינוני-קשה בירי בפלג גוף עליון, נמצא עדיין בחדר ניתוח. לא נשקפת סכנה בשלב זה לחייו ובסיום הוא יעלה ליחידה לטיפול נמרץ כללי. פצוע נוסף שסבל מרסיסים בפניו, נמצא בסיום שלבי הערכה של צוות רב תחומי. מצבו מוגדר קל עד בינוני והוא יעלה לאשפוז לאחר סיום סדרת בדיקות וטיפולים".

זירת הפיגוע בדיזנגוף (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בדיזנגוף (צילום: דוברות מד''א)

מפקד מחוז ת"א עמי אשד, אמר: "במסגרת הטיפול במחאות אנחנו עוסקים בפעילות בטחון שוטף מתוך הנחת העבודה היסודית שבאירועים מסוג כזה ינסו לפגע. בערב כזה, תוך טיפול במחאה, הגיע מחבל לדיזינגוף 71, ביצע ירי כלפי שלושה אנשים מבלים, פצע אותם ונמלט מהמקום. שוטרים שהיו במקום חתרו למגע וחיסלו אותו, ביצענו בדיקות לאיתור מחבלים נוספים ואנחנו עדיין בסריקות האלה, זה ערב קשה, מבקש מכולם להיות סבלנים, נכון לעכשיו כל המחאות התפזרו".

עוד הוסיף, כי "מנסים להבין מי הביא את המחבל. אין התרעה קונקרטית כלפי תל אביב, אבל זו עיר בעלת פוטנציאל לפיגועים, ולכן נערכנו בהתאם להפגנות".

זירת הפיגוע בדיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בדיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב במהלך שהותו באיטליה לפיגוע: "כפי שאתם יודעים, היה פיגוע קשה מאוד בתל אביב. אני רוצה לשלוח בשמי ובשם רעייתי איחולי החלמה לפצועים. אנו מחזקים את פעולת כוחות הביטחון נגד הטרוריסיטים. אני בטוח שהאירועים האלה לא ירפו כהוא זה מהפעולות שלנו למען בניית הארץ".

זירת הפיגוע בדיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בדיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מסר: ״פיגוע קשה ואני מאחל החלמה מהירה ובריאות לפצועים. היום סמוך לשעה 20:40 הגיע מחבל שפתח בירי תוך כדי ריצה ופצע שלושה בני אדם. שני שוטרים ושני אזרחים שהיו באזור חתרו למגע וחיסלו את המחבל. התגובה המהירה שלהם מנעה ירי נוסף ופגיעה באזרחים נוספים. המחבל הגיע לכאן ופרק רגלי. יש התרעות כלליות והרבה פעולות סיכול נעשות ע״י כוחות הבטחון״.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]