השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט אתמול על הדחתו של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד, החלטה אותה הקפיאה היום (שישי) היועמ"שית גלי בהרב מאירה. כעת מתברר, כי ההחלטה הועברה אתמול לאשד ע"י המפכ"ל יעקב שבתאי, בשיחה קשה במיוחד שהתנהלה בין השניים. מפקד המחוז תקף את שבתאי, ואמר לו כי "הרס את המשטרה".

בהוראת בן גביר: מפקד מחוז תל אביב הודח מתפקידו
היועמ"שית הקפיאה את הדחת מפקד מחוז ת"א; בן גביר בתגובה: "שמאלנית ומוטה"

בתוך כך, לאחר שנמסר אתמול למפקד המחוז על ההחלטה להדיחו, אשד פנה בצעד חריג באמצעות מכשיר הקשר אל שוטרי וקציני המחוז שהיו פרוסים באותה העת המוקד ההפגנות בתל אביב כנגד הרפורמה המשפטית: "שוטרי וקציני מחוז תל אביב, אנו נמצאים באמצעות אירוע משמעותי של הפגנות במחוז, יש לנו אחריות לאומית משמעותית", ציין בתחילת ההודעה והוסיף: "אני מבקש מכם לא להקשיב לכל רעשי הרקע, כולל אלו הקשורים אליי באופן אישי, ולהתנהג בצורה מקצועית, רצינית ואיכותית כמו שאתם יודעים. המשימה עוד לא נגמרה, היא נמשכת עד הרגע האחרון".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ניצב עמי אשד מיד לאחר שקיבל את ההודעה על הדחתו. ללא קרדיט

כאמור, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה אתמול כי הדחת מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב עמי אשד עליה הורה אמש השר איתמר בן גביר תוקפא עד לסיום הבירור המשפטי. זאת, מחשש לחוקיות ההליך. בן גביר תקף בתגובה וכינה אותה "שמאלנית ומוטה", בעוד מפכ"ל המשטרה הודיע כי מפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם להודעת היועמ"שית. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בהודעה שהוציאה הבוקר הודיעה היועמ"שית כי ערכה אמש בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז ת"א במשטרה, ניצב עמיחי (עמי) אשד שעורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה.