אנשי המיזם "הבושה עוברת צד" בראשות הפעילה החברתית יעל ורד, שבמרכזו תלייה של שלטי חוצות נגד גברים הנאשמים במעשי אלימות קיצוניים נגד נשים, יוצאים במהלך חדש לביטול ההתיישנות על עבירות מין. מהשבוע תתנוסס בשילוט חוצות ברחבי הארץ תמונתה של הילה צור.

לאחרונה הילה נחשפה בפנים גלויות בתוכנית הטלוויזיה "המקור" ברשת 13 וסיפרה כיצד נאנסה במשך 15 שנה רצופות על ידי אחיה, מגיל 4 עד גיל 19. במהלך השנים אף נכנסה ממנו להריון והפילה. עתה היא פועלת למען ביטול חוק ההתיישנות על עבירות מין.

בשבוע שעבר עברו שתי הצעות חוק בנושא בקריאה טרומית: האחת של ח"כ אליהו רביבו (הליכוד), הנוגעת להתארכות ההתיישנות על עבירות מין בפגיעה של גורם חיצוני עד לגיל 50, והשני של ח"כ אפרת רייטן (העבודה), הנוגע לביטול ההתיישנות על עבירות מין כשהן בתוך המשפחה.
כעת הקמפיין, בסיוע חברת נור, שתומכת במיזם מתחילתו, מבקש לזרז את הליך החקיקה עד לסיומו עוד בכנס החורף הנוכחי של הכנסת.

יעל ורד, מנהלת שיווק והיזמית שמאחורי "הבושה עוברת צד", מספרת: "בחרנו בהילה להיות הפנים של המיזם, דווקא אחרי יום האישה הבינלאומי, מאחר שבאישיותה ובהתנהלותה היא מעבירה את המסר שלנו במדויק ובאופן מעורר הערצה. תמונתה תתנוסס בראש חוצות, יפה, גאה, חזקה, ובעיקר מישירה מבט למצלמה, כי לה אין במה להתבייש - שהוא יתבייש. בחרנו בתמונתה של הילה הקטנה כילדה לצד תמונת האישה הבוגרת שהיא היום, כדי להעביר את המסר כי לעבירות מין אין באמת התיישנות בנימי נפשו של הקורבן וכי הצלקת עדיין נותרה מהילדה שהייתה. בשל כך, חייבים להמשיך ולקדם את הצעת החוק של ביטול חוק ההתיישנות על עבירות מין".

"הבושה עוברת צד" נשען על מימון המונים וסיוע מתורמים. כל מטרתו של המיזם היא לממן שלטי חוצות ומדיות נוספות, סיוע משפטי, פעילויות חברתיות ותמיכה בנפגעות.