ח״כ צביקה פוגל זומן היום (שלישי) לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בחשד לעבירה של הסתה לטרור, בשל התבטאויותיו נגד הכפר חווארה, לאחר שאמר בראיונות לכלי התקשורת כי הוא רוצה, בין היתר, לראות את הכפר "סגור ושרוף", וצידד בהתפרעויות שאירעו במקום.

עשרות מכוניות ובתים שרופים: כך נראית חווארה לאחר ליל המהומות
היועמ"שית אישרה למשטרה לפתוח בחקירה נגד ח"כ צביקה פוגל
עוזי דיין תוקף את צביקה פוגל: "זו הסתה לאנרכיה, ומפריע לצה"ל לתפוס את המחבלים"

כזכור, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי מ'עוצמה יהודית', עורר סערה כשהתייחס לליל המהומות בסוף החודש שעבר בריאיון בגל"צ וכלי תקשורת נוספים. חבר הכנסת סירב לגנות את האלימות ואף טען כי היא יצרה "אפקט הרתעה". עוד אמר חבר הכנסת פוגל בריאיון, כי "את אפקט ההרתעה שהושג אתמול מדינת ישראל לא השיגה מאז חומת מגן. את התוצאה אני רואה בעין יפה מאוד". עוד הוסיף: "בחווארה הבינו שיש פה מאזן אימה שצה"ל לא מצליח להשיג. אני רוצה לראות את אותו מקום בוער, בוער מטאפורית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להזמנתו של ח"כ פוגל לחקירה, ומסר: "ההתנכלות של היועצת המשפטית לממשלה לחברי עוצמה יהודית ולימין נמשכת. את העבריין אהוד אולמרט שקרא למרד בממשלה ולמלחמה ברחובות, את איימן עודה שעמד מאחורי השבחים שהרעיף על ארגון הטרור חיזבאללה, את יאיר גולן ואהוד ברק שהטיפו בגלוי למרי, ואת רון חולדאי שהסית וקרא לשפיכות דמים - היועמ"שית לא הורתה לחקור. כך נראית יועמ"שית שבמקום לשרת את הממשלה הנבחרת, מנסה להצר את צעדיה ולהתנכל לה. זו לא 'שומרת סף' - אלא גורמת הנוקטת במדיניות של איפה ואיפה, ופועלת בשירות האופוזיציה".

בליל המהומות בחווארה מתנחלים הבעירו עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות, בתגובה לרצח האחים מהר ברכה. במהלך העימותים, עשרות משפחות פלסטיניות פונו על ידי צה"ל מבתיהם, לאחר שהוצתו.