מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס לאירוע קריסת העגורן בתחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון ובו נעדרו שני בני אדם.

בצל מזג האוויר הסוער: עגורן קרס בתחנת הכוח באשקלון; חיפוש אחר שני נעדרים

"אנחנו לא מרפים מהחיפושים", אמר שפיגלר בפתח דבריו, "הייתי שם, קצת לפני 1 בלילה ועד לקראת 6 בבוקר. סערה לא הייתה שם, היה מזג אוויר חורפי, ירדו ממטרים די קלים. אלא מה? כנראה בסביבות 23:30 בלילה, אנחנו מקבלים אינדיקציות על בסיס מערכות המידע שלנו על משבי רוח במימדים שלא היו כמותם. כנראה שהרוחות נעו במהירות. הן כנראה דחפו עגורן אחד מבין השניים שהיו על המזרח, הוא גרם לקריסת העגורן השני וליצירת נזק". 

"ייתכן והדברים של המאבטח נתנו עדות למה שהיה", הוסיף, "יש לנו ניטור מפורש של מה שהיה מבחינת ממטרים באותו פרק זמן מוגדר, ואת משבי הרוח העזים. יכול להיות שזה יביא את מה שעבר באותם רגעים בהם התרחשה הטרגדיה הגדולה הזאת".

לסיום אמר מנכ"ל חברת החשמל: "כדי למנוע ניגוד עניינים כזה או אחר, מי שנותן את ההנחיות לעניין זה הוא קצא"א. אני אומר בזהירות רבה על בסיס נתונים די בוסריים שאף אחד לא צפה את מה שהתרחש. ירד ברד בגודל של כדורים משמעותיים. הבטיחות אצלנו בראש סולם העדיפויות, אנו האחרונים שרוצים לסכן חיי אדם, פועלים בצורה מאוד קפדנית, אף אחד לא צפה את זה. אנו עורכים בקרת נזקים ובוחנים את השתלשלות האירועים. אנחנו מתפללים לשלום הנעדרים ועושים הכל כדי לאתר אותם, לא נברח מאחריות". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM