"לא הייתי בפגישות אצל הנשיא כי לא זימנו אותי. אפילו לא סיפרו לי על כך, וטוב שכך. אני לא עוסק בפוליטיקה, אלא בסיוע ל־2.5 מיליון לקוחות למלחמה ביוקר המחיה ובתשלום שכר ל־10,000 עובדים שאני מעסיק. זאת ההפגנה שלי" כך אומר בראיון ל"מעריב" רמי לוי, בעל השליטה בשיווק השקמה.

הרצוג הציג את המתווה: "מלחמת אחים היא קו אדום, לא אתן לזה לקרות"

לדבריו: "אני לא הולך להפגנות, ועדיין לא אכפת לי שאנשים יפגינו, בתנאי שלא יפגעו במדינה או יסגרו כבישים. יש לנו מדינה אחת, וצריך לשמור עליה. גם אם חושבים אחרת, אסור להרוס את המדינה. בסוף יש קלפי. אנחנו מדינה דמוקרטית. בעוד ארבע שנים יהיו בחירות, ואם הרפורמה לא טובה - אז נדבר בקלפי".

לוי טוען כי: "99% מהמפגינים תומכים ברפורמה בתנאי שתיעשה בהדברות. אם שני הצדדים עקשנים, אז שיירדו מהסולם ושיבואו לדבר. לא צריך תנאים מוקדמים כמו להפסיק את החקיקה". לדברי לוי, ההפגנות לא פוגעות ברשת: "אנחנו לא מרגישים השפעה לרעה על המכירות, אלא להפך. לאנשים יש פחות כסף בגלל הריבית הגבוהה והמשכנתה, ולכן הם באים אליי כדי לקנות אצלי בזול".

בניגוד לדברי שר הכלכלה ניר ברקת, לוי מאשים את הממשלה ביוקר המחיה: "אני לא יודע אם ניר ברקת כועס. אם כן, הוא צריך לבדוק עד כמה יוקר המחיה תלוי בממשלה. מיסוי גבוה, רגולציה ובירוקרטיה - לא תלוי בנו. אנחנו חברות בורסאיות, ואתה יכול לקרוא בדו"חות, שאני מרוויח על מגבונים 2.5% מהעלות. גם אם אוותר על הרווח, זה לא יפתור את בעיית יוקר המחיה. אם לא ייעשה שינוי במדיניות הממשלה, המחירים בישראל יהיו תמיד יקרים יותר מחו"ל והמדינה אשמה. מה לעשות? אני משלם ארנונה, מים, חשמל או מסים אחרים בישראל, ולא במקום אחר".

על הרשתות הזרות הנכנסות לישראל הוא מוסיף: "אנחנו לא חוששים מתחרות. האם באמת הם יצליחו להוריד מחירים? זה לא יותר מכותרת, והם לא יעזרו בכלום. עזוב שטויות. הרשתות הישראליות וגם הזרות קונות את מרבית התוצרת בארץ. אז במה יכולים להיות יותר חזקים ממני? בשום מצב הם לא יצליחו לקנות יותר זול ממני".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע".