ארבעה ימים חלפו מאז אסון העגורן באשקלון, ומאמצי החיפוש אחר הנעדר ניר דקל, בן ה-54 נמשכים ביתר שאת. דקל, תושב קיבוץ או הנר, נשוי ואב לשלושה ילדים עבד על העגורן בעת שקרס לים. קהילת שער הנגב, בהובלת משפחתו, ממשיכה לנהל את חפ"ק החיפושים לאורך כל חופי ישראל. במקביל, המשטרה שומרת על קשר רציף עם משפחת הנעדר, באמצעות חפ"ק אחוד שהוקם בחוף דלילה באשקלון, ומעדכנת אותם על מאמצי החיפושים.

בתוך כך, החיפושים אחר ניר נערכים בפיקוד מרחב לכיש של המשטרה, ובשילוב כב"ה, מד"א יחידת צוללנים, מתנדבי מג"ב וחברת החשמל, תוך הפעלת כלים ואמצעים יעודיים בחיפוש במי ים בעומקים משתנים. כמו כן, מתבצעות סריקות נרחבות על ידי שוטרים, מסוקים, מתנדבי פרשים במג"ב, יחידת השיטור הימי של המשטרה ומסוק אזרחי מטעם חברת החשמל. כמו כן, מתנדבי יחידת הצוללנים במחוז דרום של המשטרה, פועלים מדי יום עם אור ראשון, וסורקים את קרקעית הים.

על רקע מאמצי החיפושים, מסרה משפחת דקל: "אנחנו זוכים לתמיכה רחבה ממאות מתנדבים שמגיעים לחופים רגלית ובנוסף עם רכבים, רחפנים וציוד מקצועי, לסרוק את החופים והים. השטח רחב והזרמים בים משתנים כל הזמן. אנחנו צריכים עוד מתנדבים שיגיעו לסייע. אנחנו קוראים לכל מי שיכול להגיע לחופים ולחפש, כל דבר קטן יכול לעזור. בנוסף אנחנו יושבים בחפ"ק שהוקם ברחבת חוף דלילה שבאשקלון".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

קריסת העגורן באשקלון (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)
קריסת העגורן באשקלון (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)

"מי שרוצה אפשר להצטרף לקבוצות הוואטאפ על מנת להשתבץ בחיפושים לאורך החופים. לא נדרש ידע או ציוד, ניתן לסרוק בכל מקום, גם בקרבת הבית, לאורך רצועת החוף. נשמח לעוד מתנדבים שיגיעו במהלך הסופש. תודה לכל מי שנענה לקריאה עד כה".

רפ"ק עדי בוחבוט, סגן מפקד משטרת אשקלון שמפקד על החיפושים אמר: "נכנסנו הבוקר ליום הרביעי של החיפושים המאומצים, ואנחנו מפעילים את כל הכלים המיוחדים והיכולות העומדים לרשותנו ולרשות הגופים הנוספים ששותפים איתנו באירוע. אנחנו עורכים סריקות באופן שיטתי וסדור לאורך קו החוף, ממוקד קריסת העגורן ועד לחופי תל אביב, באמצעות סירות השיטור הימי, מסוקים, צוללנים ומתנדבים. כולם מסורים באופן מלא למשימה, ומקווים שנאתר את הנעדר במהרה".

כזכור, ביום רביעי האחרון, אותרה גופתו של גמלאי חברת החשמל נפתלי אדרי, שגם הוא היה נעדר מאז קריסת העגורן באשקלון. זאת, לאחר שגופתו נפלטה לחוף "באר שבע" באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו לזירה, וקבעו את מותו במקום.