לאחר שביה"ח איכילוב הודיע מוקדם יותר היום (שני) על מותו של הפצוע אנוש מהפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב אור אשכר ז"ל, פוליטיקאים רבים, כמו גם מכריו של אור מיהרו להגיב לבשורה הקשה וספדו לו. 

שבוע וחצי לאחר פיגוע הירי בת"א: מת מפצעיו אור אשכר שנפצע באורח אנוש

מטעמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר: "קיווינו והתפללנו. לצערנו, אור אשכר שנפצע בפיגוע בתל אביב, נפטר היום מפצעיו. הלב נשבר. אני שולח את תנחומיי למשפחתו ולחבריו. יהי זכרו ברוך".

גם במועדון הכדורגל של מכבי תל אביב הגיבו: "הלב נשבר. מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מרכין ראש עם היוודע על מותו של אור אשכר, שנפצע בפיגוע בדיזינגוף לפני כ-11 ימים והיה אוהד הקבוצה. המועדון משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

מכרה מעברו של אשכר ז"ל כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "כל כך עצוב! את אור אני הכרתי אי שם בשנת 2015 כשיצא לנו לעבוד יחד בקלרה ולאחר מכן אור היה מנהל משמרת שלי במשך 3 שנים בבר שעבדתי בו בתל אביב. אור תמיד היה שם ולא רק בתור מנהל משמרת שהיה צריך לדאוג לי למשמרות. הוא היה שם כחבר ואיש מיוחד עם לב גדול. כל כל עצוב שאור כבר לא איתנו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "כל הריבים, המחאות והדברים החשובים האחרים מתגמדים לנוכח הבשורה המרה שקיבלנו זה עתה. אור אשכר, שנפצע באורח אנוש על ידי מחבל מוג לב בפיגוע בדיזינגוף מת מפצעיו. משפחה נוספת שהצטרפה למעגל השכול, עשרות ומאות קרובים וחברים שאיבדו את אור ועם שלם שאיבד בן יקר. אסור לנו לשכוח את החיים עצמם, ולא נשקוט עד שנכריע את הטרור המתועב. יהי זכרו של אור ברוך, ונאמר אמן".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״הלב נקרע ממותו של אור אשכר שנפצע אנושות בפיגוע בדיזינגוף. לפני מספר ימים שוחחתי עם אמו האמיצה ויחד עם כל עם ישראל התפללתי להחלמתו. שולח תנחומים למשפחתו, בת זוגו ואוהביו בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".