הקרע בעם סביב הרפורמה המשפטית שהממשלה מקדמת לא פסח על ועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות, המתקיימת השבוע באילת. בתוך הוועידה התאמצו מאוד ראשי השלטון המקומי לשמור על גישה מפשרת בסוגיה, ולאכזבתם של המוחים נגד הרפורמה - נמנעו מנקיטת עמדה ברורה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר: "אני מודאג. גם מההיבטים הכלכליים וגם מהביטחוניים. אנחנו צריכים להיות המבוגר האחראי שמחזיר את היציבות והשפיות למדינה הזאת. אף אחד לא צפה שנגיע למקום הזה, ומי שחושב שאין לזה השלכות כלכליות גם על השלטון המקומי - יתקל בהן בהמשך".

ביבס הוסיף: "קראנו עם נשיא המדינה, למעלה מ־100 ראשי רשויות המייצגים 68% מהאזרחים: 'תקפיאו את החקיקה ותדברו'. יש ארבע וחצי שנים לממשלה. שבו עם האופוזיציה ותקבעו גם דד־ליין. אני מקבל המון פניות משני המחנות, ואני יודע שהידברות כזאת היא אפשרית וצריך לעשות אותה. זה הזמן".

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות, אמר: "צריך לדבר. אנחנו לא אויבים. לא שמאל וימין, לא קואליציה ואופוזיציה. מעבר לשיבוש החיים שמזיק לכלכלה, אנחנו רואים במרחב הכפרי קהילות שנקרעות בתוכן. אסור לנו לאפשר את הדבר הזה. עלינו לסייע למקבלי ההחלטות לעצור ולדבר. יש פה הרבה אגו, והם יכולים ללמוד מהשלטון המקומי. יש לנו מדינה לנהל".

יו"ר איגוד התאגידים העירוניים יצחק בורבא: "את המכנה והמחנה המשותף מממשים בשטח התאגידים והרשויות המקומיות. אני מאמין שכל שבר בסוף מתאחה וכך יהיה גם במדינה. אין לנו ברירה אחרת".

יו''ר איגוד התאגידים העירוניים יצחק בורבא (צילום: יונתן בלום)
יו''ר איגוד התאגידים העירוניים יצחק בורבא (צילום: יונתן בלום)

את פניהן של השרות גילה גמליאל ומירי רגב, שנאמו בפני באי הוועידה, קיבלה מחוץ לאולם קבוצה של מוחים כנגד המהפכה המשפטית עם דגלי ישראל. לעבר המפגינים הוטחו עלבונות מצד חלק מבאי הכנס, שצעקו לעברם "תעופו מפה". אחת מהן קראה לעברם בזעם: "אפסים, אפסים, רק הליכוד". שוטרים שהיו במקום הרחיקו אותה מקבוצת המפגינים.