שלוחה חדשה של בית החולים הווטרינרי מייסודה של האוניברסיטה העברית נפתחה לאחרונה בכפר הנוער אשל הנשיא בנגב. הקמת השלוחה תאפשר טיפול רפואי וטרינרי מציל חיים לבעלי חיים שאין להם בעלים וכן תהווה מרכז חירום וטיפול נמרץ 24/7 לבעלי חיים, שירות שאינו קיים כיום באזור זה, כמו גם הבאת רופאים מומחים בתחומים שונים מבית החולים הווטרינרי בראשון לציון.

ייעודה של השלוחה הוא גם לקרב בני נוער לנושאים אקדמיים מעולם הרפואה הווטרינרית וזאת תוך טיפול בבעלי חיים וקידום הווטרינריה הקלינית באזור, ואף לשלב בני נוער עם אוטיזם בימי האימוץ והטיפול בבעלי החיים.

תוכנית הלימודים הייחודית, באישור משרד החינוך, פותחה יחד עם האגף לתוכניות ייחודיות במדעי הרפואה הווטרינרית לתלמידי החטיבה העליונה במסלול מורחב של 10 יחידות לימוד לבגרות. במסגרת התוכנית, בני נוער ייקחו חלק בהעברת נושאים שונים ברווחת בעלי חיים וטיפול נכון בהם, לכלל תלמידי בית הספר ובהמשך גם לבתי ספר נוספים באזור.

כחלק משיתוף התלמידים בעבודת המרפאה ישולבו גם תלמידים מבית הספר רוטמן עם בני נוער עם אוטיזם, בשלוחה של בית החולים. הם ילמדו על רווחת בעלי החיים והטיפול בהם וייערכו ימי אימוץ לכלבים בשיתוף בני הנוער.

המרפאה הוקמה ותפעל בחסות אורבן צ'ויס מבית חברת ביופט, מותג מזון סופר פרימיום לכלבים ולחתולים, שיעניקו בין היתר ציוד ומזון לבעלי החיים המגיעים לטיפול, תרומה כספית חודשית לפעילות המרפאה, תמיכה וערכות מאמצים לימי אימוץ, הרצאות אורח לתלמידי המגמה ועוד.

בית החולים הווטרינרי מייסודה של האוניברסיטה העברית שוכן בקריה החקלאית בראשון לציון ומהווה את השדה הקליני היחיד בארץ לסטודנטים לרפואה וטרינרית של בית הספר לרפואה וטרינרית על שם קורט של האוניברסיטה העברית, המסלול היחיד מסוגו בארץ. הצוות מונה מעל 200 עובדים, וכולל 80 רופאים, לצד טכנאים וצוות אדמיניסטרטיבי.

בית החולים מצויד בציוד המתקדם ביותר ומפעיל מרפאות מומחים בתחומים השונים של הרפואה הווטרינרית.