הצעת חוק יום האחדות עברה אמש בהצבעה טרומית בכנסת לקראת קביעתו כיום ממלכתי בלוח השנה העברי. במסגרת הצעת החוק יושם דגש על ערך האחדות והסולידריות בחברה הישראלית על ידי ציון יום האחדות, בסמוך לציון יום השנה לרצח שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, זכרונם לברכה, באמצעות טקסים בכנסת ישראל ובמשרדי ממשלה, במערכת החינוך הישראלית, באקדמיה ותרבות, בתנועות נוער, ועוד. 

בת גלים שער, ממייסדי ומובילי יום האחדות ואימו של גיל-עד שער הי"ד, הגיבה בהתרגשות: "אחדות היא צו השעה. אני מודה לכנסת ה-25 שבחרה להעלות את יום האחדות על סדר יומה ולהביאו לחקיקה מסודרת ולהופכו ליום ממלכתי על כלל משמעויותיו בתקווה שיום זה יוביל בעקבותיו לעוד 364 ימי אחדות נוספים".

"תשע שנים חלפו מאז איבדנו את היקרים לנו מכל, תשע שנים בהן אנחנו נאחזים באותה אחדות שעטפה אותנו ברגעי השבר הקשים וממשיכה לחבק אותנו ולחזק את רוחנו גם היום. באותם ימים חשנו את עם ישראל במיטבו, באיחודו ובעוצמתו. זה הזמן להחזיר לעצמנו את האמון ואת השיח החיובי והמחבר בחברה שלנו". 

"אנו ניצבים בראשיתו של חודש ניסן, חודש הגאולה בו עם ישראל על כל שבטיו, גווניו ודעותיו נגאל יחדיו ממצרים, ואנו כמהים גם היום לגאולה שלמה עבור כלל הקבוצות בחברה הישראלית - כולנו כרקמה אנושית אחת חיה", הוסיפה.

במסגרת אירועי יום האחדות, שער תקיים בנוסף מעגלי שיח של מיזם 'סלון ישראלי'. "במהלך ימי התשועה שמסמלים את תקומתנו מעפר לקוממיות, בין יום השואה ליום העצמאות, עם ישראל יפקוד בהמוניו את מאות בתי העלמין ברחבי הארץ. מעל רבבות הקברים לא מצוינים עמדותיהם האידאולוגיות של אלה שחרפו נפשם למען עם ישראל", אמרה שער.

"אנחנו קוראים מכאן לכלל עם ישראל, גם בימים בהם יהום הסער ומתגלעות ביננו מחלוקות קשות, אנא - בואו נשמור על הדבר היקר והמקודש לנו מכל - זכר יקירינו שבמותם ציוו לנו את אחדותנו", הוסיפה.