המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט עולה החל מהיום (ראשון) מדרגה תחת הסלוגן "שבוע השיתוק הלאומי", והיא תגיע במהלך השבוע לשיאה, כאשר מדי יום יתקיימו אירועי מחאה, שיכללו בין היתר הפגנות וחסימות כבישים שצפויות לגרום שיבושים באזורים שונים בארץ.

ההערכה היא שההפגנות והשיבושים יביאו לעימותים של המפגינים עם המשטרה, עם פעילי ימין שתומכים ברפורמה המשפטית, וייתכן שגם עם נהגים העלולים להיתקע זמן ממושך בעומסי התנועה הכבדים.

לדברי מארגני המחאה, "שבוע השיתוק הלאומי", שיחל מהבוקר, הוא בתגובה להמשך חקיקת סעיפי הרפורמה המשפטית בכנסת. "נקיים את 'שבוע השיתוק הלאומי', אשר יכלול ימי שיתוק, פעולות התנגדות מול חברי הקואליציה והפגנת ענק בירושלים", הודיעו במטה המאבק. "עולים שלב מול הניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע השתלטות עוינת על בית המשפט העליון ולמנות שופטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"ץ והוראת היועצת המשפטית לממשלה".

המשטרה משתמשת במכת"זית לפיזור המפגינים בנתיבי איילון. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

במטה המאבק הודיעו כי היום ומחר יהיו פעילים בכל מקום שחברי הכנסת והשרים נמצאים. "נשתק את סדר יומם, נגיע אליהם לכל מקום, ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו", הם ציינו. "ביום שלישי נקיים יום שיתוק נרחב ברחבי המדינה, שיהווה עליית מדרגה לעומת ימי ההתנגדות הקודמים", הודיעו עוד במטה המחאה – "ברביעי נקיים אירועי שיתוק משמעותי בשעות הבוקר, ולאחר מכן נעלה לירושלים ונקיים הפגנת ענק מול כנסת ישראל".

ביום חמישי מתוכננים אירועי מחאה נוספים, אך המארגנים הודיעו שבשלב הנוכחי הם אינם יכולים לחשוף אותם. "אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית", טענו ב"מטה מובילי ההתנגדות לדיקטטורה" והוסיפו: "מול הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה, יתייצבו מיליונים ברחובות ויגנו על מדינת ישראל ועל מגילת העצמאות. חובה על כל אזרח ואזרחית לחיות בדמוקרטיה. חייבים לצאת לרחובות, להתנגד בכל מחיר לדיקטטורה ולשתק את המדינה. אנו לא מפחדים מדרך ארוכה. עם ישראל ינצח, הדמוקרטיה תנצח".