קריאתו של שר הביטחון יואב גלנט אמש לעצור את החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית לטובת הידברות, סוקרה בהרחבה בכלי תקשורת מרכזיים בעולם. 

בדרך למשרד הביטחון? דיכטר: "אצביע בעד הרפורמה המשפטית"
בליכוד מעריכים: אלו הח"כים שיתנגדו לחוק הוועדה לבחירת שופטים

בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב היום (שני) כי גלנט הוא הראשון שהביע התנגדות נחרצת ופומבית לרפורמה בקרב חברי הממשלה, אולם ציינו כי עצם העובדה שהקואליציה מונה 64 חברים, אי תמיכתו של שר הביטחון עשויה שלא להשפיע על קידום החקיקה. סוכנות הידיעות AP דיוחה כי "שר הביטחון של ישראל הפך לראשון ששבר את השורות, כשקרא להפסיק לאלתר את התוכנית השנויה במחלוקת של ממשלת הימין במטרה לשנות את מערכת המשפט במדינה".

בדיווח ב-BBC נכתב כי "גלנט קרא לנתניהו לעצור את התוכניות השנויות במחלוקת לשיפוץ מערכת המשפט". בגרדיאן דיווחו גם כאן על הצהרת שר הביטחון וציינו במקביל את ההפגנות בתל אביב. 

בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בוושינגטון פוסט תקפו את נתניהו וכתבו: "הכישרון הפוליטי שלו חומק ממנו בזמן שישראל מסתחררת לכאוס. הוא איבד את הטאצ' שלו במהלכים הפתאומיים של ממשלתו להפיכה בבתי המשפט ולתגובות הנגד הבין-לאומיות. מעטים האישים ששלטו על הזירה הציבורית הישראלית כמו נתניהו שחידד את התדמית שעל פיה הוא יותר אומן בובות מאשר פוליטיקאי. המהלך של ממשלתו לרפורמות במערכת המשפט יצר משבר פוליטי עמוק, עורר הפגנות המוניות, שלח את המטבע לצניחה ועורר אזהרות במלחמת אחים מצד הנשיא".

בשפיגל הגרמני נטען כי הרפורמה של ממשלת נתניהו "גורמת להפגנות המוניו ולסדקים בממשלה".  בעיתון האיטלקי לה רפובליקה נכתב: "שבר בממשלת נתניהו" והדגישו את דרישת בן גביר לפטר את גלנט. גם אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, דווח שגלנט יצביע נגד.