במסגרת המחאה נגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית, הודיעו היום (ראשון) האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע כי ישביתו השבוע יום לימודים אחד.בהודעה הרשמית שהוציא רקטור האוניברסיטה העברית, תמיר שפר, נכתב כי: "הנהלת האוניברסיטה והסנאט קוראים לממשלה לעצור באופן מיידי את קידום החקיקה של החוק לבחירת שופטים".

בפתח המכתב שנשלח לסטודנטים באוניברסיטה, נכתב כי "בהמשך להצהרות קודמות של הנהלת האוניברסיטה, ולהחלטות קודמות של סנאט האוניברסיטה, שהתריעו מפני החקיקה שמקדמת הממשלה - חקיקה אשר צפויה לפגוע באופן חמור בדמוקרטיה הישראלית, תפעל האוניברסיטה העברית באופן הבא: פעילות ההוראה והמחקר באוניברסיטה העברית בשבוע הקרוב תותאם, כדי לאפשר לחברות ולחברי קהילת האוניברסיטה, סגל אקדמי, סגל מנהלי וסטודנטים, ליטול חלק פעיל במאבק הציבורי".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הנהלת האוניברסיטה תקבע כי במהלך יום אחד (שייקבע בתיאום עם אוניברסיטאות אחרות) לא ילמדו השיעורים. במקומם תתאפשר פעילות בקמפוסים ומחוצה להם, ובראשם מעגלי שיח. בשאר ימות השבוע נכיל פעילויות שונות בקמפוסים ומחוצה להם. המשמעות של הכלה היא שנאפשר למרצים ולסטודנטים לקחת חלק בפעילויות שונות הקשורות במאבק הציבורי, כבחירתם. נבקש ממרצים אשר מלמדים להנגיש את החומר לסטודנטים אשר לא ישתתפו בשיעור. מרצים אשר בוחרים שלא ללמד בימים אלה ישלימו את החומר בהמשך הסמסטר. נפעיל את מדיניות ההכלה גם לסגל המנהלי".

עוד הוסיף רקטור האוניברסיטה, כי "העמדה של ההנהלה היא שנקודת האל-חזור מבחינה משפטית ופוליטית היא סירוב של הממשלה לקבל פסילה של בג"צ את החוק לבחירת שופטים או צו ביניים בעניין, אם ייקבע כך. במקרה כזה ובנקודת זמן זו, בתקווה שלא נגיע אליה, תתמוך הנהלת האוניברסיטה במהלכים משמעותיים מאוד אשר לא ננקטו בעבר על ידי הנהלות האוניברסיטה. נעשה זאת ככל הניתן תוך תיאום עם אוניברסיטאות אחרות".

במקביל, בהודעה שנשלחה לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון על ידי הרקטור, פרופ' חיים היימס, נכתב כי "ברוח החלטות קודמות של הסנאט בנוגע לחקיקה שמקדמת הממשלה ולהשלכותיה המהותיות על הדמוקרטיה הליברלית הישראלית ובפרט לפוטנציאל הפגיעה החמורה באקדמיה, הוועדה המרכזת מחליטה כדלהלן: היות שהיום בערב, ור"ה נשיאים ורקטורים יתכנסו לישיבה משותפת כדי לגבש דרכי פעולה עבור כלל האוניברסיטאות החברות בור"ה, במידה ותתקבלנה החלטות אופרטיביות, האוניברסיטה תפעל על-פיהן".

מחאת הסטודנטים נגד הרפורמה המשפטים בגבעת רם בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
מחאת הסטודנטים נגד הרפורמה המשפטים בגבעת רם בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

"בכל מקרה הוחלט לאפשר לכל חברות וחברי קהילת האוניברסיטה המעוניינים בכך ליטול חלק פעיל במאבק הציבורי בימים שלישי, רביעי וחמישי השבוע: תהיה הפסקת לימודים ליום אחד שייקבע בתאום עם אוניברסיטאות אחרות. בשאר הימים חברי סגל רשאים לבטל שיעורים ולקבוע שיעורי השלמה בתנאי שיודיעו על הביטול לפחות 48 שעות מראש".

"חברי הסגל נקראים לאפשר לציבור הסטודנטיאלי להשתתף בפעילויות המחאה וממליצים למרצים ומרצות שיחליטו לקיים פעילות הוראה, לפרסם הקלטה של הפעילות למען הסטודנטים/יות שיבחרו להשתתף באירועי המחאה בימים אלו. טרם נקבע באיזה יום תתקיים הפסקת הלימודים. כאשר ייקבע התאריך, תצא על כך הודעה נוספת", הוסיף.